A budapesti Intercityre várnak az utasok a miskolci Tiszai pályaudvaron. Az átlagosan két órás menetidő július óta 15-20 perccel hosszabb, mert a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon vágányfelújítás zajlik.
Én megmondom őszintén nem nagyon hallottam a vágányfelújításról. Érdekesnek találom, hogy körbe megy Pestről Pestre ez a vonat. Egyébként én nem látom semmi akadályát annak, hogy el tudjak jutni Pestre
.– mondja az egyik utas, Harnóczki Máté.
A felújítás miatti módosított menetrendről a tájékoztató táblán olvashatnak az utasok, de sokaknak elkerüli a figyelmét a felhívás.
Kint élek Olaszországban, így nem tudtam erről az egészről. Remélem minden zökkenőmentesen fog menni. Milyen vágányfelújítás, miről van szó?
– mondja Íves Luca.
Az érintett vasútvonal átépítése nyáron kezdődött el. Akkor a Rákos-Pécel, és a Tura-Hatvan vonalon dolgoztak a szakemberek. Az első ütem február 3-ig tart, ebben az időszakban a miskolci, kassai, nyíregyházi és debreceni Intercity 5 perccel korábban indul a Keleti pályaudvarból, és szintén 5 perccel korábbra került a hatvani személyvonatok indulása is. Hatvanból a Keletibe 3 perccel korábban közlekednek a szerelvények.
A 2019. február 4-től december 7-ig tartó fázisban a vonatok egy része egy vágányon sem fog tudni közlekedni Pécel és Aszód között, tehát mindkét sínpárt elbontják, és teljesen átépítik. Abban az időszakban az utasok eljutását vonatpótló buszokkal biztosítja majd a MÁV Start. Ezeknek a pótlóbuszoknak és a vonatoknak a menetrendi összehangolása jelenleg még folyamatban van. Ehhez fogják hozzárendelni a szükséges buszok mennyiségét
– mondta Bíber Anett a MÁV Zrt szóvivője.
Ebben az időszakban Péceltől Turáig minden állomást és megállóhelyet átépítenek. A korszerűsítés befejeztével a vasúttársaság szerint stabilabb menetrendre, és csökkenő menetidőre számíthatnak az utasok.