A budapesti csúcsforgalomban a kerékpár időnként gyorsabb a busznál vagy az autónál. Vannak, akiknek nincs más lehetőségük, mint metróra, buszra vagy villamosra szállni. „Inkább az a zűrös, hogy át kell szállni meg még egyszer át kell szállni és azzal nagyon sok időt veszt az ember. Nyilván kényelmesebb az autó, ha az ember beszáll a kapuajtóban és aztán kiszáll, ott ahol szeretne. Ott viszont meg parkolni nem tud, úgyhogy szóval ez egy ilyen fából vaskarika ez a budapesti közlekedés” – mondta egy lakos.
Magyarország 12. alkalommal csatlakozik az Európai Mobilitási Héthez. A közösségi közlekedés előnyeit ismertető, szemléletformáló rendezvénysorozathoz 125 település csatlakozott, ami rekordnak számít. „A jelenlegi helyzet nem lett volna tartható. Azok a járműcserék vagy a 4-es metró belépése, 1-es, 3-as villamosvonalnak a felújítása, az a 150 új busz ami elindult, vagy az agglomerációban megjelenő újabb 150 busz, melyek újak lesznek, ezek garantálják azt, hogy a fejlődés az folyamatos” – jelentette ki Völner Pál.
„A mi felelősségünk abban áll, hogy a tömegközlekedési eszközök, azok reális alternatívái legyenek az autó közlekedésnek” – mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes.
Budapesten a hagyományos autómentes nappal zárul a vasárnapig tartó rendezvénysorozat.