Nyilván egy evolúción megyünk keresztül. Az első megjelenési formája, amikor van egy személy, aki kontrolálja, vezeti a járművet, de a hosszú távú elképzelés amikor már nincs vezető személy, hanem teljesen autómon járműként vagy földi kontrollal vagy járművek közötti kontrollal lesz képes működni
- mondta a Genevation Aircraft Kft. operatív vezetője, Csőke Zoltán.
A tervek szerint 1-1,5 év múlva személy és áruszállításra is alkalmas lesz a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású drónja a jakabszállási Genevation Aircraft által kifejlesztett akkumulátornak köszönhetően. A drón működése során melléktermékként csak víz keletkezik.
A Genevation Aircraft Kft ügyvezetője, Szabó Viktor így nyilatkozott:
Nagyszabású terveink vannak a jövőre nézve, ami közé sorolható az is, hogy olyan alternatív meghajtású, az amerikai – magyar kooperációból elinduló légi járműveket, kisebb méretű légi járműveket tudjunk fejleszteni Magyarországon, ami megadja azt a lehetőséget, hogy új magyar termék szülessen
A drón nem csak a komplett szállítmányozást reformálhatja meg, hanem a teljes közlekedést, a környezetvédelmet, a zöld energia-szektort is újraértelmezi, ezzel pedig elősegíti Magyarország környezetvédelmi céljait.
A hidrogén technológiát azért kezdtük el megkedvelni, mert a hidrogén sokféleképpen előállítható, de van egy olyan előállítási módja, ami teljesen zöld. Tehát hogy ha olyan áramból állítunk elő hidrogént ami egyébként zöld áron mondjuk a ilyen értelemben ide tartozik az atomerőmű de ide tartoznak ez egyéb megújuló például a napelemek akkor gyakorlatilag egy olyan energia forrásunk van amit tudunk tárolni és utána tudjuk használni. Ez indokolja azt hogy a múlthéten bemutatott és egyébként tegnap a parlament fenntarthatósági bizottságában megtárgyalt a klíma illetve az energia stratégiánknak a hidrogéngazdaság az egy nagyon fontos részét képezi. A hidrogén, mint köztes tároló és a hidrogén, mint üzemanyag szintén megjelenik ebben
- fogalmazott az Innovációs és technológiai miniszter, Palkovics László.
Palkovics László hozzátette: az autóipar továbbra is a magyar gazdaság zászlóshajója, de az elmúlt évek beruházásainak, jogszabályi és szakmai döntéseinek hatására a repülőgépipar is erőteljes fejlődésnek indult.
HírTV