Az esemény célja, hogy minél több és minél változatosabb formában kerüljön csirke, pulyka, vagy akár kacsahús az asztalokra.
Magyarországon egyre népszerűbb a baromfihús fogyasztása. Az 1996-os év volt a fordulópont, amikor több baromfi került az asztalokra mint sertés. A népszerűsége pedig azóta is töretlen. Napjainkban körülbelül 40 kg-ot fogyasztunk egy főre vetítve, évente. Ebbe beletartozik a legnépszerűbb termék; a csirkehús, de a víziszárnyasok is.
A magyar állattenyésztésben a baromfi ágazat szerepel az első helyen - mondta Tarpataki Tamás, az agrárpiacért felelős helyettes államtitkár.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy globális szinten, tíz éves távlatban 15 százalékos baromfihús növekedési igényre van előrejelzés. Ez egyben éles versenyt is jelent, ezért van szükség ilyen agrármarketing akciókra.
A teljes riport: