Egy téma, ami ismét felborzolta a kedélyeket, az új Nemzeti alaptanterv, amelyre azt mondják, hogy nem is új, hanem egy kicsit kozmetikázott és több kritikát, véleménycikket, elemzést végig olvasva nagyon sok helyen visszajött az a nagyon erős probléma, amit ők problémának minősítenek, hogy nemzeti, keresztényi identitásformáló az új Nemzeti alaptanterv és véleményük szerint ez inkább csak a Fidesz ideológiáját erősíti, úgymond ráerőlteti a gyerekekre. Ugyanakkor azt nagyon sok esetben elismerik, hogy a diákok terhelése valóban csökkent. Szerintetek akkor most mi a baj valójában, miért nincs benne Kertész Imre vagy az, hogy miért van benne Wass Albert vagy a nemzetformáló, identitástudat erősítő gondolatokat miért teszik bele? – tette fel a kérdést M. Dobos Marianne.
Nekem az első dolog, ami eszembe jutott, hogy mi a probléma azzal, hogy a Nemzeti alaptanterv nemzeti lett?! Végre nincsen véka alá rejtve, hogy magyarok vagyunk és a magyarság az ezt jelenti és egyébként ez a hazafiság, a nemzettudat. Mi a baj azzal, hogy értékeket visz be? Nagyobb probléma az, hogy milyen reakciók vannak, amiket olvastam például a Magyartanárok Egyesülete azt mondta, hogy az irodalom tanításban túlságosan dramatizálva van Trianon vagy egy másik cikkben elhangzott az, hogy a történelemben ideologizált fogalomhasználat van mert, hogy békediktátumnak hívják a trianoni szerződést, könyörgöm eddig soha nem tudtam azt kimondani, hogy békeszerződés mert ez minden volt csak nem az. Engem inkább az háborított föl, hogy milyen reakciók voltak Trianon 100. évfordulójához közeledve arra, hogy végre nemzeti a Nemzeti alaptanterv
- Párkányi Eszter, az Alapjogokért Központ elemzője.
Hír TV