Türelemjáték. Így hívják azt a budapesti társasjátékot, amelyet még lánykori nevén nagykörútnak hívtak– vezette fel a műsor első témáját a Hír TV riportere. Elhangzott, hogy a közlekedési jelzőtáblákon sok bábu van: autósok, bringások, rolleresek, de hogy ki nevet a végén, arra most még nehéz válaszolni.
Ahogy arról a tanévkezdés napján Híradónk is beszámolt igazán nagy volt a forgalom a főváros ezen a szakaszán is, óvodába, iskolába és dolgozni siettek az emberek, vagyis siettek volna, hiszen haladni alig lehetett. A nagykörút négysávos lenne, azonban Karácsony Gergely főpolgármester
még tavasszal a veszélyhelyzet idején különösebb egyeztetés nélkül új kerékpársávokat álmodott a fővárosba.
Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának tagja megerősítette azt a tényt, hogy a főpolgármester egy reggel úgy ébredt fel, hogy a nagykörút két szélső sávját átadja a kerékpárosoknak, azonban ezt a döntését nem előzte meg semmiféle szakmai és társadalmi egyeztetés. Az iskolakezdéskor pedig egy fél megoldással próbálta menteni a menthetetlen – mutatott rá Wintermantel, aki stábunknak megjegyezte, hogy a kerékpársávok ötlete nem rossz, de a megvalósításuk nem sikerült. A BKK igazgatósági tagja arra is kitért, hogy
ezt a lépést a közösségi közlekedés fejlesztésével kellene megvalósítani, azonban Karácsony Gergely ezzel az intézkedéssel sokkal többet ártott a kerékpárosoknak, mint amennyit használt.
Csősz Krisztián, a Budapesti Autósok Közösségének alapítója pedig arról beszélt, hogy
az autósok tudatos kiszorítása zajlik éppen a fővárosban.
De a műsorban azt sem hagyhatták szó nélkül, hogy a héten kiderült, miért is nincs a főpolgármesternek valójában jogosítványa.
Teljes adás:
Hír TV