Tombol a rózsaszín őrület, és talán nincs is a világnak olyan szeglete, ahol ne hallottak volna Barbie-ról. Talán ennek köszönhető, hogy bár még csak pár hete megy a mozikban, messze túl szárnyalta a várt 100 ezer dolláros bevételt.
Gyakorlatilag 18 nap alatt átlépte az egymilliárd dolláros bevételt, ez elképesztően nagy siker. Magyarországon eddig 2023 legnézettebb filmje, közel 440 ezer honfitársunk nézte meg az első három hétvégén, tehát gyakorlatilag a film 2023 egyik legnagyobb kasszasikere lesz.
Ha csak a film marketingjét és a kapcsolódó kiskereskedelmi dömpinget nézzük, nem csoda, hogy ekkorára nőtt a Barbie-láz.
Ha például beírják a Google keresőjébe, a Barbie szót, még ott is minden rózsaszínre vált. Senki sem menekül tehát. De szerencsére a Barbie film mondanivalója azért túlmutat a játékbabán.
A középkorosztálynak leginkább a gyerekkorát idézi a Barbie-baba, de a legifjabbaknál sem marad hatástalan, sőt a film premiere óta egyre több születő gyermek kapja a Barbie és a Ken nevet, amelyeket, az eredeti baba alkotója a gyermekeiről nevezett el. A mattel játékgyár marketingeseinek pedig épp ez volt a céljuk, újraéleszteni és megkerülhetetlenné tenni Barbie-t, úgy, hogy a világot átfestik körülöttünk rózsaszínűre.