Most minden trendi és minden jövedelmező, ami összefüggésbe hozható a Barbie című filmmel. Ez nem is nevezhető véletlennek, hiszen a Mattel játékgyártó cég és a Warner Bros tudatosan építette fel a rózsaszín marketinget, amely úgy tűnik hatásosabb mint megálmodták.
A filmet július 21-én mutatták be, azóta pedig minden rekordot megdöntött a filmiparban és lassan az emberek fejében is.
Az alap, hogy vannak Barbie tornacipők, Barbie hátizsákok, Barbie fürdőruhák és Barbie kapucnis pulóverek kutyáknak. Ehhez jönnek a strasszkövekkel kirakott vizes palackok, rózsaszínnel díszített, neonsárga görkorcsolyák.
A Barbi marketingoffenzíva a játéktól egészen távóleső iparágakba is begyűrűzött.
El Salvadorban egy temetkezési vállalat is meglovagolta a témát, Barbie-témájú koporsókat kezdett el gyártani a cég, amelyből egy amerikai TV információi szerint már el is adtak 10 darabot.
És ha már Barbie-baba, természetesen a szépségipar sem maradhat az új őrületből. Fénysebességgel terjednek ugyanis a tik-tokon a Barbie botox-ról szóló videók. Az eljárás során a csuklyásizomba fecskendeznek botox injekciót, amelynek elernyedése után a nők magasabb, kecsesebb nyakat remélhetnek.
Kecsesség ide vagy oda, minden nő Barbienak érezheti magát, aki rózsaszín ruhát ölt fel. Egy torontói karibi karneválon külön Barbie inspirált csapatok is a tömeggel vonultak. Anya és lánya együtt táncolta végig a napot.
Az új-zélandi fővárosban sem maradt hatástalan a film, egy Barbie-gyűjtő számára most nyert igazán értelmet szenvedélye. Csak úgy özönlenek a látogatók a kiállítására, hogy lássák Barbie gyűjteményét.
A Wellington Múzeumban mintegy 500 Barbie és Ken baba látható, mind egy személytől.
Aki pedig otthon őrizgeti régi Barbie-babáit, netán a padláson porosodik, annak most érdemes számba venni, mi maradt meg belőlük, hiszen akár több százezer forintot is érhetnek a régebbi darabok. Már-már vagyontárgyként tekinthetünk gyermekkorunk kedvencére.