A felsőoktatásban 2012-től bekövetkezett változásoknak köszönhetően a képzési szerkezet számos ponton összhangba került a munkaerőpiac igényeivel - tartalmazza az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése. Az elemzés szerint a kitűzött célok megvalósításában 2014 és 2019 között jelentős előrelépés történt: javult a képzési szerkezet koncentrációja, nőtt a duális képzésekben tanulók és a külföldi hallgatók aránya. Az ÁSZ elemzői arra a következtetésre jutottak, hogy a stratégiai célkitűzések megvalósítását a szabályozásban bekövetkezett változások támogatták.
„Megnéztük, hogy a saját céljainkhoz képest sikerült-e elérnünk a kitűzötteket, lemaradásban vagyunk vagy lehetne-e esetleg még jobb. Illetve pont a versenyképességet úgy is néztük (…), hogy mekkora a különbség aközött, ha valaki csak érettségivel rendelkezik vagy van diplomája. Ugyanis a munkaerő piac az, ami eldönti, hogy a diplomának van-e értéke. Azért merjük azt állítani, hogy magyar felsőoktatás nyilvánvalóan versenyképes, mert európai összehasonlításban is igen nagy a különbség”
- mondta az Állami Számvevőszék felügyeleti vezetője.
HírTV