Az egykori kommunista vezető, Mao Ce Tung születésnapján indult el a kínai szuperexpressz. A pekingi Nyugati pályaudvarról szállít utasokat a déli részen fekvő metropoliszba, Kantonba.
A kétezer-háromszáz kilométeres utat a szerelvény 8 óra alatt teszi meg az eddigi 22 helyett, közben 28 városon halad át. A repüléshez képest a vonatjegy viszonylag olcsó, huszonötezer fontnyi Juan-ba kerül a másodosztályú jegy a teljes útvonalra. Egy nap akár 200 ezer ember is tud utazni, a hatóságok szerint így vonatok zsúfoltsága is csökkenhet.
Az óránként 300 kilométeres sebességet lehetővé tévő szerelvény és a sínek a világ egyik legkorszerűbb technikáját jelentik, miközben a kínai vasúthálózatot sokan kezdetlegesnek tartják. Tavaly nyáron 40 ember halt meg az egyik hasonló gyorsvasút-vonalon. A tragédia miatt a kormány lassított a hálózatépítési terveken és a külföldi megrendelések is visszaestek. Ennek ellenére most a Peking–Kanton-járat átadásával majdnem 10 ezer kilométeren közlekednek szupergyors vonatok Kínában.