A Magyar Turisztikai Ügynökség kampányban buzdított arra, aki teheti, induljon ismét útnak, barangoljon belföldön, keresse fel régen látott, kedvenc helyeit, vagy fedezzen fel eddig ismeretlen, csodás és izgalmas úti célokat. Könnyid László közlése szerint mindamellett, hogy Magyarország számtalan csodát rejt, a kampánnyal azt is szerették volna megértettni a magyarokkal, hogy az itthoni pihenéssel nem csak magukkal tesznek jót, hanem azzal a 400 ezer honfitárssal is, akik alapvetően a turizmusból, a vendéglátásból élnek.
A balatoni vendégéjszakákról szólva a vezérigazgató-helyettes rámutatott, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ számai önmagukért beszélnek, félmillió ember pihent a Balatonnál júliusban, a vendégéjszakák száma csaknem elérte az 1,7 milliót, a vendégek 85 százaléka pedig magyar volt.
A Balaton a mi tavunk, ezt a júliusi számok is mutatják
– tette hozzá.
Velkovics Vilmos műsorvezető felvetésére, hogy milyen számok várhatóak augusztusban, Könnyid László elmondta, augusztus első két hetében már 2,4 millió vendégéjszakát regisztráltak Magyarországon, így az augusztusi számok vélhetően meghaladják majd a júliusi számokat a belföldi vendégéjszakák tekintetében mindenképpen.
A belföldi éjszakák 42 százaléka a magyar tenger mellett realizálódott és Könnyid László közlése szerint a másik két régió, ami a legtöbb éjszakát lefedte az a Mátra-Bükk térsége, valamit a Debrecen-Hajdúszoboszló-Tisza-tó és a Hortobágy.
Teljes beszélgetés:
HírTV