A magyar Acemil konszern és a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Magyarországon kívánja létrehozni európai gördülőállomány-gyártó központját – írja a Railway Gazette. A magyar–kínai partnerség célja az európai piac kiszolgálása. A termelés akár már jövőre elindulhat.
A CRRC ZELC egyike a kínai állami vasúti holding leányvállalatainak. A holding több mint 10 ezer dolgozót foglalkoztat. A magyar és a kínai társaság vasúti oktatási és képzési, kutatás-fejlesztési létesítményt is szeretne alapítani. A kínai csoport a portál szerint az Acemilben megbízható helyi partnerre talált. A magyar logisztikai, vasútgyártási, energetikai és informatikai csoport 2022 végén alakult azért, hogy kínai–európai együttműködést indítson. Az Acemil 100 százalékban egy magántőke-alap tulajdona. A fenti tervek Hszi Csin-ping kínai elnök májusi budapesti látogatása nyomán kaptak lendületet. Az elmúlt években a kínai cégek különböző gyártóüzemeket építettek, építenek Magyarországon, köztük akkumulátorgyárakat és autógyártó telephelyeket, például Debrecenben és Szegeden.
A CRRC már szállított kis tételekben gördülőállományt különböző üzemeltetőknek az EU-ban, de csak a Vossloh Rolling Stock leányvállalatán keresztül érkezett nagyobb megrendeléshez. A CRRC ZELC 2020 májusában megvásárolta a kieli Vossloh Locomomotives GmbH-t. Ez elsősorban tolató- és tehermozdonyokat gyárt, megvásárlásával a CRRC ZELC megalapozta jelenlétét az európai piacon. A legfontosabb termékek, amelyeket az EU piacára szeretne gyártania:
a fővonali és
tolatómozdonyok,
az elektromos motorvonatok, valamint
az emeletes szerelvények.
A teljes cikk a Világgazdaság honlapján olvasható.
Fotó: AFP