Az összesen 300 ezer úthasználó 1 százaléka tapasztalta, hogy túlszámláz a rendszer az e-útdíj bevezetésének első hetében. A kirótt útdíj eddig 100 millió forinttal lépte túl a jogos összeget.
– Ha ezt kilométerre vetítjük, akkor kilométerenként 22 forintba került ez alatt az egy hét alatt, ami extra költségként jelentkezik, amit nem terveztem, amikor a rendszer elindítottam – mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára.
A fuvarozók most azt kérik: amíg a hibákat ki nem javítják állítsa le a kormány az új rendszert. Az infrastrukturális államtitkár szerint viszont ez nem indokolt.
– Éppen az elmúlt hét tapasztalatai igazolták azt, hogy olyan szintű problémák és orvosolhatatlan esetek nem következtek be, amik miatt ebben ténylegesen lépni kellene. Amint említettem, ha van probléma, ezt egyedileg meg tudja oldani az Állami Autópálya Kezelő, tehát nem rendszerszintű problémákról beszélünk – jelentette ki Völner Pál.
Az államtitkár hangsúlyozta: azoknak a fuvarozóknak pedig akik túlszámlázást tapasztaltak, visszafizetik az indokolatlanul levont összeget. „Nyilvánvaló, hogy csak azt az összeget kell megfizetni, ami ténylegesen felhasznált, és a többit vissza kell térítenie az Állami Autópálya Kezelőnek. Tehát ezeket peren kívül is a lehető legrövidebben meg kell valósítani".
Völner Pál szerint jól vizsgázott a rendszer, ami már egy hét alatt is közel 3 milliárd forintos bevételt hozott az államkasszába. A bevételeket az úthálózat fejlesztésére és az e-útdíj rendszer fejlesztésére fordítják majd.