Kiemelte, a fejlesztést azonban mindhárom önkormányzat kiemelten fontosnak tartja, ezért a kormány segít, hogy a kerékpárosok méltó zöldfolyosón közlekedhessenek. Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület egyaránt képviselő-testületi határozatot fogadott el a megvalósítás érdekében, így a kormánnyal partnerségben az európai uniós források tervezése során sikerült a szükséges pénzt előteremteni.
Schneller Domonkos hangsúlyozta: a kormány 14 milliárd forintot szán a beruházásra, amely a Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitnesz-parkot, gyermekjátszóteret, valamint egy több mint tíz kilométer hosszú zöld parkot hoz létre az évtizedek óta használaton kívüli, úgynevezett „nagy Burma” iparvágány ma még elhanyagolt és leromlott területen.
Sőt, a projekt további hasznos funkciókkal egészül ki, megépül a régóta várt és szükséges gyalogos- kerékpáros híd Csepel és a Molnár-sziget között, így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot Csepel és Soroksár között.
A helyettes államtitkár hozzátette: a „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt” a fent említett kerékpáros fejlesztést egészítené ki egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával, a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas lineáris park, zöldfolyosó kialakításával. A zöldfolyosó és kerékpárút teljes hossza 23 kilométer lesz.
Mint, ahogy 3/4 évvel ezelőtt is elmondta: Budapest nem ér véget a Nagykörútnál. S így „vonja el” a kormány az EU-s forrásokat Budapesttől, így „vérezteti ki” a Fővárost…
Schneller Domonkos kormányzati tisztviselő Facebook-bejegyzését itt olvashatják.
A fejlesztési területről készült videót itt tudják megtekinteni:
HírTV, Budapest Fejlesztési Központ