2021. május 8.,
szombat, Mihály napja

Háttérkép: Kinek fáj valójában a Szuezi-csatorna „elzáródása”?

2021. április 2., péntek 21:50

A mögöttünk hagyott hét egy sláger témája volt, hogy keresztbe fordult és beszorult a világ egyik legnagyobb teherhajója kedden a Szuezi-csatornában, feltartva az áruforgalmat a kulcsfontosságú kelet-nyugati vízi úton. A sajtó munkatársainak egy része mindenféle szimbólumot látott bele a történtekbe, az egyik ilyen volt, hogy az eset is rávilágít arra, a globalizáció fenntarthatatlan. De valójában kiknek fájt a Szuezi-csatorna „eltorlaszolása”? Egyebek között ezt a kérdést járta körül Boros Imre közgazdász, Bogár László közgazdász és Bayer Zsolt a Háttérkép nagypénteki adásában.

Egy 2,5 hektáros, 200 ezer tonnás járműről van szó, ami elképesztő méreteket jelent Boros Imre közlése szerint. Meghívott vendégeink úgy vélik, hogy nincs kizárva, érdekcsoportok feszültek egymásnak, a cél pedig Kína figyelmeztetése volt.

A Szuezi-csatorna mindig is egy érzékeny világpolitikai terület volt. Ezen a neuralgikus ponton az elmúlt évtizedekben viszonylagos csönd volt, ugyanakkor

nincs kizárva, hogy a közeljövőben itt fegyveres konfliktus robbanjon ki.

Boros Imre és Bogár László szerint teljesen nyilvánvaló az is, hogy kik azok és milyen zsoldban állnak, akik tiltakoznak a Budapest-Belgrád vasútvonal ellen, valamint, akik meg akarják akadályozni az orosz-német különbejáratú gázvezetéket.

Boros Imre hozzátette, a térségben számos ország a békében érdekelt és

Magyarországnak is óriási az érdeke abban, hogy minden rendben menjen Szueznél, hiszen az onnan érkező árukat a görög kikötőkben fogják lerakodni (…) mi is benne vagyunk a buliban, néha a mérleg nyelve tud lenni a V4 (…) észnél kell lenni (…) a véleményünk meglehetősen komoly súllyal esik a latba.

Teljes adás:

HírTV