BKV buszok és autósok - már napközben is jelentős a forgalom a Mészáros utcában. A mellette húzódó vasúti sínek egy része elhagyatottan fekszik, a városrész vezetése nem is nézte tétlenül, hogy kihasználatlan a terület.
"Örömmel jelentem be a Budavári Önkormányzat legújabb projektjét, amelynek célja kerületünk zöldítése."
A kerület zöldítése? Ismerős kifejezés? A főpolgármesterhez - és egyben párttársához - hasonlóan ezt hangoztatta az I. kerület polgármestere, V. Naszályi Márta is a Föld Napja alkalmából. A szépen hangzó szavak mögött azonban egy kevésbé zöld ötlet lapult meg: egy buszterminál építése a Déli pályaudvar mögött található területre.
A kerület vezetése ugyanis egy 62 állásos, napi több száz autóbusz fogadására alkalmas buszterminált tervezett ide. Csak összehasonlításképp: a Népliget buszállomáson 30, a Stadionoknál pedig csak 12 buszállás található, ezek alapján megállapítható: ez a terv minden, csak nem zöld. A tervek alapján ez a buszpályaudvar az ország egyik legnagyobb buszállomása lett volna.
De vajon mire hivatkozott V. Naszályi Márta? A polgármester ezzel a döntéssel egy másik problémát akart orvosolni: méghozzá a kerületben található turistabuszok kérdését. A kerületvezető szerint a Budai Várba és a Gellérthegyre látogató járművek számát csökkenteni kell, ezért úgy gondolták, azoknak inkább a Mészáros utcánál alakítanak ki egy buszparkolót, és oda terelik a járműveket. Erről azonban csak azokat nem kérdeztek meg, akikkel elvileg úton-útfélen egyeztetnek, a lakókat.
Hír TV