A dunai hajózásnak évszázados hagyományai vannak Budapesten. Virágkorát az 1880-as években élte, évente több, mint 4 millióan szálltak vízre az 1900-as évek elejére a villamos és a metró megjelenésével az az üzletág is hanyatlásnak indult, majd 1997-re mindössze 53 ezer utas maradt. 2012-ben a Tarlós István vezette Fővárosi Önkormányzat újraélesztette ezt a hagyományt, azóta közlekedtek ismét BKV-hajók a Dunán és bárki megcsodálhatta gyönyörű fővárosunk, most úgy tűnt ennek vége, de végül mégis az emberek szava érvényesült.
A járatok üzemeltetése éves szinten 300-500 millió forintos többletköltséget jelentett a BKV-nak, a vállalat vezetése pedig úgy döntött, idén ezt az összeget az alaptevékenykedésre költik.
Wintermantel Zsolt, a BKK elnökségi tagja szerint,
ha a baloldal kerül hatalomra, akkor adóemelés, megszorítás, kurtítás, járatritkítás és megszüntetés lép életbe most a gyakorlati valóságban is kiteljesedett és jól mutatja, hogyan épül le a főváros.
Úgy véli, ha Karácsony Gergely főpolgármesteren múlik, akkor a későbbiekben sem lehet majd használni a turisták körében oly kedvelt közlekedési eszközt. Wintermantel Zsolt álságosnak tartja azt a magyarázatot, hogy a magas költségek miatt állították le a szolgáltatást.
Karácsony Gergely a kampányában hangsúlyozta, hogy minden budapesti ügyben kikéri majd az emberek véleményét, de a BKV-hajók esetében ez nem történt meg. A BKK elnökségi tagja hozzátette:
a főváros szegényebb lett egy olyan szolgáltatással, amely Európa hasonló adottságú fővárosaiban mindenütt rendelkezésre áll.
A BKK és a fővárosi vezetés sűrű egyeztetések után meggondolta magát, hiszen akkor volt a felháborodás, hogy változtatni kellett, bejelentették, mégis elindul a szolgáltatás.
Kérdés ugyanakkor, ha eddig anyagi okai voltak a leállításnak, honnan lett pénz a járatok részleges újraindítására?
Teljes adás: