A mai átadási ünnepséggel véget ért a káosz, amelyet Budapest leghosszabb metrószakaszának hiánya okozott. Az észak-déli metróvonal építése 1970-ben kezdődött.
A 3-mas metró megépülését a második világháború utáni gyors urbanizáció tette szükségessé, hiszen az egyre népesebb Budapest belvárosának útjai már nem bírták el a gyalogos, autós és a tömegközlekedési forgalmat az 50-es években.
1976-ban adták át a kék metró első szakaszát. És ahogy most is, régen is rengeteg türelmet igényelt a lakosság részéről a forgalmi problémák felszámolása.
Az akkori építési munkálatoknak persze nyomába sem ért a mostani felújítás miatti felfordulás.
A felújítás ha nem is okozott akkora káoszt mint maga az építkezés, azért rengeteg emberi és anyagi erőforrást kívánt. 217 milliárd Ft-ból újult meg ugyanis, és 3500 ember dolgozott az ország legnagyobb kötöttpályás vonalán. Az átadó ünnepségen Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter is köszönetet mondott az együttműködő feleknek.
A felújítás valóban többszereplős kivitelezés volt. Hiszen 2017-ben Tarlós István, akkor budapesti főpolgármester kezdte el és Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármester fejezte be. Az átadón Tarlós ugyan nem volt jelen, azonban a 19 óra 20 perckor kezdődő Napi Aktuális című műsorunkban vendégül látjuk majd.