Mennyivel könnyebbé válna a tanulás, ha ilyen vagy hasonló vizuális inputot kapnának a diákok. Hiszen az elmúlt évtizedekben a vizualitás, a vizuális kommunikáció egyre nagyobb teret nyert az írott szöveg mellett.
Van egy csapat Budapest belvárosában, akik azon dolgoznak, hogy a történelem óra sokkal érdekesebb, és befogadhatóbb legyen mint eddig volt. Grafikusok, programozók és természetesen történészek alkotják a kis csapatot.
Baltavári Péter történész, egyetemi tanársegédként kezdete a pályafutását, majd 7 évet tanított is iskolában, így pontosan látta, hogy mi a történelem tanárok nehézsége. Közel 1 évtizede vágott bele a történelmi animációk készítésébe, hogy élvezetessé tegye a számára elsőrangú tudományt.
A nagyobb lélegzetvételű filmek előtt, egész történelem órákra alkalmazható programokat terveztek, ahol egy 30 perces sétával ismerheti meg a diák, például egy ókori római település életét.
A történelemkönyvekben a szemléltetés alig változott az évtizedek során, ám a technológia robbanásszerű fejlődésével új kapuk nyíltak meg a mai kor diákjai előtt.
Az eddigi történelmi ismereteink alapján nehéz lenne elképzelni Budát és Pestet a török hódoltság idején. Kevés fennmaradt írott és képi emlék marad erről az időszakról, így a történészek számára is nehéz illusztrálni ezt a történelmi kort. Sok apró darabból áll össze végül a rekonstrukció.
De végső soron a fantáziának is teret kell adni egy-egy rekonstrukció elkészítésénél.
A filmek láttán, nem csoda, hogy azokban az iskolákban ahol használják ezeket az új szemléltetési lehetőségeket, a diákok számára is vonzóbbá válhatnak a történelem órák.