A játszótértől a kutyás élményparkig, a vakok kertjétől a Mőcsényi Mihály botanikus kertig nem beszélve a sportpályákról, mindig ilyenkor jár csúcsra a terhelés, bár ez nem érzékelhető.
Ebbe a ligeti ökoszisztémába illeszkedik be az a Ligetjogsi-program, aminek keretén belül megpróbálnak a természetes és normális játékon kívül itt a KRESZ parkban némi többletet adni.
Szükségét mi sem jelzi jobban, mint hogy Magyarországon sajnos az Európai Uniós átlaghoz képest többen halnak meg az utakon.
Schneller Domonkos, főigazgató, Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum: "EU-s átlagban egy millió lakosra 46 halálos kimenetelű közlekedési baleset jutott 2022-ben nálunk Magyarországon ez a szám 55tehát azt gondolom, hogy nagyon-nagyon sok minden van még amit tennünk kell. Egy ember is pont eggyel több mint amennyinek meg kellene halnia az utakon. Ezért is tartottuk fontosnak azt, hogy gyerekkortól kezdődően ezeknek az ismereteknek az átadásában a múzeum pedagógus kollégák közreműködjenek."
Schneller Domonkos a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, és egyben a Magyar Kerékpáros Klub elnöke szerint a hazai közlekedési kultúra nagyon sok kívánni valót hagy maga után.
A KRESZ park népszerűsége oly nagy, hogy a valódi dugók is már-már imitálhatóak.
Gyorgyevics Benedek, vezérigazgató, Városliget Zrt.: "Azok az óvódáskortól egészen a középiskolás korig érkező gyerekek, akik egy ilyen oktatáson részt vesznek, azok egészen más közlekedési tudatossággal fogna bírni, egészen más szereplői lesznek innentől kezdve a közlekedésnek akár gyalogosként vesznek részt az elkövetkezendő időszakban akár a későbbiekben valamilyen jármű használójaként."