Az intermodalitás azt jelenti, hogy képes közútról vasútra, vasútról közútra rakódni. A nyomtávváltás pedig azt jelenti, hogy a keleti - nyugati vasúti pálya szélessége az eltér egymástól. Ezért van a széles és a normál nyomtáv. Nem tud egymáson közlekedni, ezért át kell rakni az egyik nyomtávról a másik nyomtávra az árut.
A terminálon ezt egy 41 méter széles és két 28 méter széles sínen guruló óriásdaru, valamint egy 20 méter magas gumikerekes daru működése teszi lehetővé.
Mindezt Európában elsőként távolról irányítva. A darukra nagyfelbontású kamerákat szereltek és az 5. generációs mobiltechnológiával segítségével továbbítják képüket az irányítóközpontba.
Ezzel a folyamatok tervezhetőbbek és a megoldás a hatékonyságot is növeli. A terminál kiemelkedő potenciált teremt Magyarországnak a nemzetközi logisztikai piacon. Bár kétségtelen, alkalmazkodni kellett a háborús helyzethez.
Az East-West Gate kiemelt figyelmet fordít a környezetre, saját működésében is előtérbe helyezi a fenntarthatóságot.
Fontos még kiemelni, hogy logisztikai központ munkahelyeket teremt és meghatározó jelentőségű a térség jövőjének szempontjából.
A jövőben pedig akár önvezető kamionok és konténerszállító traktorok tehetik még modernebbé és környezetbarátabbá a terminált.