A futam idején 33 celsius fok és 78 százalékos páratartalom volt, ami az autóban még ennél is magasabb lehet. Mindez másfél órán át, mintha szaunában kéne nagykabátban futni. Hiába az edzett szervezet, az emberi teljesítőképességnek is vannak határai.
A pilóták ruházata bár jól szellőzik, biztonsági okokból több rétegből áll. Aláöltöző, overáll, cipő, kesztyű, sisak, és ezek mindegyike speciális, tűzálló anyagból készül. A legszigorúbb követelményeknek kell megfelelniük, amelyet egy hologram jelez.
De még a motor is melegíti a versenyzőket, a pilóta pedig nem sokat tehet. Volt, aki felnyitotta a sisakrostélyát, George Russell a kezével próbálta beterelni a levegőt a pilótafülkébe, fernando Alonso pedig hideg vizet kért, de a szabályok nem teszik lehetővé, hogy lelocsolják a boxkiállásnál.
A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatot indított, hogy elkerüljék a hasonló helyzeteket. Tárgyalni fognak versenyzői útmutatásokról, a pilótafülke légáramlatának hatékonyabbá tételéről, valamint a versenynaptár átalakításáról. Az már biztos, hogy jövőre nem októberben, hanem decemberben rendezik a katari nagydíjat.