2019. augusztus 24.,
szombat, Bertalan napja

Vágvölgyi: A Coca Cola és a multi cégek le akarják bontani a konzervatív emberképet

Hír TV

2019. augusztus 7., szerda 20:00

Üdítőreklám vagy homoszexuális propaganda? Miért akarja egy világcég a termékértékesítés helyett a közízlést befolyásolni? A Hír TV Magyarország élőben című műsorában Földi-Kovács Andrea vendége volt Vágvölgyi Gergely a 777.hu szerkesztője, az S4C főszerkesztője, és Bálint Botond a Pestisrácok.hu publicistája.

Ellepték Budapestet a Coca-Cola új plakátjai, amelyek homoszexuális párokat mutatnak olyan szlogenekkel, mint „love is love”, vagy „zéró cukor, zéró előítélet.” Elsőként Boldog István fideszes képviselő jelentette be Facebook-oldalán, hogy addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég nem távolítja el a reklámokat – erre válaszul több baloldali közszereplő, így az MSZP-s Ujhelyi István, vagy a Momentumos Cseh Katalin is tüntetőleg kiállt a plakátok mellett.

A Citizen Go nevű civil szervezet online petíciót hirdetett a plakátok eltávolításáért, amelyet eddig 35 ezren írtak alá. Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze szintén a petíció aláírására buzdított. Kedden este fiatalok egy csoportja Budapesten leszedte és elégette a reklámokat.

Szerda délben a Coca Cola bejelentette: lecseréli a plakátokon szereplő homoszexuális párokat, de a szivárványos megjelenítés marad.

A műsorvezető kérdésére, mit szólnak ahhoz, hogy az üdítőket gyártó óriáscég mégis lecseréli a hírhedt plakátokat a vendégek így reagáltak:

„Alapvetően örültem ennek a hírnek, ez egy nagyon pozitív fordulat. Nyilván van még hova fejlődni, de ez mutatja azt, hogy egy nagyon erős társadalmi ellenállást meghallott, észrevett a Coca Cola és erre már az amerikai központnak is kellett reagálnia. Azért pozitív ez, mert azt látjuk, hogy a keresztény, konzervatív körök össze tudnak fogni egy ilyen fontos ügyben, egy ilyen fontos értékvédelmi lépésben”

– nyilatkozta a 777.hu szerkesztője, aki szerint vannak olyan politikai kérdések, amelyek valamiért fontosak a globális multi cégeknek, és ezen érdekeik mentén mindenáron ezt propagálják.

„Le akarják bontani azt a konzervatív emberképet, a társadalomképet, illetve önérzetet, ami egyébként organikus módon és nagyon szépen felépült évszázadok vagy évezredek alatt. Ezek egymásra épülő kampányok, egymást kiegészítők”

– tette hozzá Vágvölgy Gergely.

Bálint Botond kifejtette:

„Már ők sem tudják mit árulnak. Ez mindig egy kérdés volt a Coca Cola történetében, hogy mit árulnak. Életérzést? Cukrozott vizet? Üdítőt? Nem egy olyan egyszerű dolog ez ilyen hosszú múlttal sem. Tulajdonképpen a Coca Cola pártként reagált erre a helyzetre: visszavonul abból a kampányból, amin koppant egyet, túl nagyot. Nem tudom, mire számítottak. De mindenképpen politikai aktorként szálltak be ebbe a történetbe. Innentől kezdve politikai szereplőként kell néznünk őket, főleg, hogy erre az ellenzéki politikai erők olyan sebességgel ’cuppantak rá’, mintha lett volna náluk egy Coca Cola. El kell gondolkodnunk azon, hogy amikor ’kötelékben repülnek’ ellenzéki pártok és multinacionális vállalatok – főleg egy üdítőital-gyártó –, akkor azt minek lássuk”.

A műsorban elhangzott: óriáscégek diktálják ma már mit kéne gondolnia a társadalomnak például a homoszexuális együttélési formáról.

A Pesti Srácok publicistája szerint egy társadalom a felvetülő kéréseket általában már a józan ész szabályai szerint is meg tudja ítélni, csak a liberalizmus igyekezete, hogy mindenre legyen jogszabály, törvény. Jelen esetben az történt, hogy már a magyar jogrend is ütközik egy világcégnek az ideológiai meggyőződésével. Ha a Coca Cola nem találkozik fogyasztói ellenállással, csak politikaival, akkor úgy fogja gondolni, azt csinál, amit akar.

„Fogyasztóként kell elgondolkodnunk arról, hogy mi a válaszunk erre”

– húzta alá Bálint Botond.

 Hír TV