2024. 04. 18. Csütörtök Andrea, Ilma napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Vezércikk 21:00

Magyarország élőben

Urbán Zsolt: Nem vagyok benne biztos, hogy a rossz reklám is jó reklám

Icuka és a piros bikinis lányok kiverték a biztosítékot. A reklámszövetség szerint minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia. A Hír TV Magyarország élőben című műsorának vendége volt Urbán Zsolt az Magyar Reklámszövetség alelnöke, akivel Velkovics Vilmos műsorvezető arról beszélgetett, hogy nagy port kavart a CBA legújabb reklámja miatt a reklámszövetség is megszólalt, ugyanakkor a Coca Cola botrányos kampánya nem ütötte meg az ingerküszöbét az illetékes szakmai szervezetnek. A CBA végül levette a vitatott filmet a képernyőről. A Coca Cola plakátja viszont továbbra sem késztette megszólalásra a reklámszakma képviselőit. Erről és a reklámszakma más egyéb vitatott kérdéseiről is szó esett a péntek esti adásban.

  • Urbán Zsolt: Nem vagyok benne biztos, hogy a rossz reklám is jó reklám

„Mi az a határ, az a vörös vonal, amit átlépett a CBA?”

– tette fel a kérdést a műsorvezető.

„A reklámalkotóknak nagyon nagy felelősségük van abban, hogy a társadalom bizonyos társadalmi csoportok esetében, bizonyos témák tekintetében véleményt tud formálni. Itt most az az ábrázolás, ahogy öncélúan, túlzóan mutatta be a hölgyeket ebben a bizonyos reklám spotban, egyrészt sérti a közízlést, másrészt a reklámtörvénnyel is maximálisan szembemegy, mert az kimondja, hogy mind a fiatalok, mind a gyermekek védelme elsődleges. Amennyiben erkölcsi, szellemi fejlődésük bármilyen úton-módon egy ilyen jellegű spot által károsodhat, az tiltott”

– húzta alá a szakember, aki szerint a társadalmi érzékenység tekintetében minden országban más és más egy reklám megítélésének a kérdése, ami ráadásul folyamatosan változik. A reklámetikai kódex ezért mindig próbál frissülni, próbál az aktuális társadalmi közízlésnek megfelelni.

„Azt gondolom, hogy a Coca-Cola is azért vonta vissza ezt a kampányát, mert belátta, hogy azt a bizonyos nagyon vékony mezsgyét lehet, egy picit átlépte, és bizonyos társadalmi rétegeket – vagy pontosabban: csoportokat – megsértett ezzel. A Coca Cola felelősen viselkedett, a CBA is. Egyébként a CBA vezetése maximálisan jól kezelte ezt az ügyet, mert ahogy látta és észlelte mind a fogyasztók, mind az Egyenlítő Alapítvány oldaláról a megkereséseket, abban a pillanatban egy gyors döntést hoztak. Ilyen egy felelős magatartás”

– fogalmazott Urbán Zsolt, majd hozzátette, nem biztos benne, hogy a rossz reklám is jó reklám.

„Nem mindegy ugyanis, hogy milyen típusú az a rossz reklám”

– nyilatkozta a Magyar Reklámszövetség alelnöke.

Hír TV

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!