A főpolgármester-jelöltek közül Tarlós István az elsőként gyűjtötte össze az október 13-ai választáshoz szükséges aláírásokat, azonban váratlanul újabb 3 kihívója is akadt.
Tarlós István azt mondta, jelzés értékű számára, hogy nagyjából, mint három óra alatt összegyűltek az aláírások.
Tarlós István az önkormányzati kampányról szólva arról beszélt: az ellenzék főpolgármesteri kampánya jórészt arra épül, hogy a fővárosi önkormányzatot, amely a város közszolgáltatásainak biztosítására és fejlesztésére rendelkezik jogosítvánnyal, "a parlament vagy a kormány konkurenciájának" tekintik."
„Szaporodnak a jelzések, hogy az ellenzék kampánya mögött kicsit bosszúra szomjas, frusztrált, egykori régi SZDSZ-esek állnak.”
A főpolgármester szerint a jelenlegi kampányban visszaköszönni látszanak a régi SZDSZ módszerei. Hozzátette, ezeket a módszerek annak idején még Horn Gyulának is sok volt.
Elmondta, az ellenzék kampánya szerinte nem a várospolitikáról szól. A környezetvédelemről annyit mondott éves átlagban 2010 után kétezer fát ültettek évente, az utóbbi három éveben pedig körül-belül tízezer fát és egy komoly zöld infrastruktúra koncepcióval is rendelkeznek.
Tarlós István szerint a budapesti közlekedést divat szidni, de a világ többi nagy városaiban is foglalkoznak a felújításokkal.
A harmadik ciklusára készülő főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a 2010 előtti fővárosi vezetők a korábbi villamosokat lecserélték a jóval nehezebb Combinókra, de akkor "elfeledkeztek" a villamospályát, az alépítményt alkalmassá tenni a többletterhelésre. Akkor tizenhétszer dőltek ki a vezetéktartó oszlopok is.
„Szerkezetileg, teherbírás szempontjából nem voltak alkalmassá téve a pályák, ezért szakaszosan romlanak el. Már 2015-ben, majd 2018-ban kicseréltünk egy szakaszt, most a harmadik szakasz kicserélése folyik éppen. Ezek már elbírják a combino villamosokat is”
- mondta a főpolgármester a közlekedési felújításokról.
Tarlós István azt közölte, hogy a felújítások szeptember 2-ára befejeződnek és a közlekedés zavartalanul megindul.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével kapcsolatban pedig a főpolgármester elmondta, hogy június eleje óta pilot projektként működik a reptéri buszokon. Szeptember elejétől a napi, a 72 órás, valamint a heti jegyek is vásárolhatók lesznek telefonon keresztül az egész közlekedési hálózaton, oly módon, hogy érvényesek lesznek a MÁV Start és a Volán viszonylataiban is. A teljes működés 2020 első félévére megvalósul, ígérte Tarlós István.
HírTV- MTI