Több mindent hallani, az egyik narratíva az, hogy miért kellett rendes munkarendben elkezdeni az oktatást, lám-lám máris jobban terjed a fertőzés. Szóval miért? – kérdezte Földi-Kovács Andrea, műsorvezető.
Európa minden országában hagyományos munkarendben kezdődött az oktatás, sehol nem volt senki olyan bátor, hogy úgy induljon neki a tanévnek, hogy tíz hónapnyi otthoni, digitális munkarendet indítson el már szeptemberben és azt gondolom, hogy ez nem is volt indokolt. Mindannyian tudjuk, hogy a hagyományos oktatásnak az ereje, a hatékonysága sokkal jobb, nagyobb. A gyerekeknek a nevelése az igenis fontos mindannyiunk számára és a digitális munkarend egy olyan pótlólagos vészmegoldás, amely azt gondolom, hogy tavasszal egyébként jól vizsgázott, ma is készek és képesek vagyunk rá, de rendszerszintű átállásra nincs szükség (…) Azt gondolom, hogy a hatezer intézmény és a másfélmillió tanuló relációjában érdemes vizsgálni. Ez az intézmény szám, ahol már kellett valamit bevezetnünk ez arányaiban egyébként kevés intézmény, ami pedig a fertőzött számokat illeti, jól látható módon már a tanév előtt megtörtént a számok megugrása, tehát nem az iskolakezdés, hanem a külföldről való behurcolás volt az, ami megindította Magyarországon ennek emelkedését
- mondta Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár.
Hír TV