A főváros vezetése részben uniós, részben önkormányzati forrásból takaríttatná ki és építtetné be a jelenleg kihasználatlan Óbudai Gázgyár területét. De ugyanígy hoznának helyre és hasznosítanának további negyven elhagyatott ipartelepet: köztük a Józsefvárosi pályaudvart és Rákosrendező vasútállomását is. A több tíz milliárdos beruházások a 2014 és 2020 közötti uniós fejlesztési időszak programjában szerepelnek. Többségükre már rá is bólintott a kormány. De vannak olyan rövidtávú célok: ilyen például a Margitsziget fejlesztése vagy a 3-as metró felújítása, amelynek uniós finanszírozási keretéről még nem egyezett meg a főváros és a kabinet.
A főpolgármester hangsúlyozta: a 34 milliárd eurónyi támogatás elosztásával kapcsolatban szó sincs Lázár–Tarlós-vitáról vagy -háborúról. „Még sokszor és a legcifrább formában fogják emlegetni az úgynevezett Tarlós–Lázár-ellentétet, mert ez olyan jól hangzik, és addig sem kell a teljes zűrzavarról beszélni a túloldalon, ugye. Még egyszer elmondom, és a miniszter úr is ezt hangoztatta: ez részünkről nem személyes ügy” – fejtette ki Tarlós István.
Tarlós reagált az új ellenzéki főpolgármester-jelölt, Bokros Lajos néhány nappal ezelőtti nyilatkozatára is, miszerint a kormányon kívül más pénzügyi csatorna is létezik az önkormányzatok és az unió között.
„Én is mondhatom, hogy én pontosan tudom, hogy Naomi Campbellt hogy kell egy éjszaka alatt megszelídíteni, de nem mondom el, mert valaki megakadályozná. Ez a vicces változat. Ha egy ember tudja, hogy ilyen régen fel kell újítani azt a 3-as metrót, ott ül öt évig az Európai Unióban, és tud egy ilyen csatornát, de se az előző városvezetésnek, se nekünk nem mondja el, az vagy viccel, amit értékelek, vagy ellensége ennek a városnak” – fogalmazott Tarlós István.
A főpolgármester azonban nem követné az államot megkerülő bokrosi taktikát. A fejlesztési miniszter arról biztosította Budapest első emberét, hogy a Brüsszelből érkező források elosztásánál figyelembe veszik a fővárosi fejlesztések szükségességét.
„Eddig akármikor ebben a kérdésben leültünk tárgyalni, mindig konstruktív, előremutató tárgyalásokat tudtunk folytatni. Úgy érezzük, az M3-as rekonstrukciójának előkészítése jól halad, és a kormány a jövőben kész állami garanciával segíteni ezt” – mondta el Seszták Miklós.
A miniszter azt is bejelentette: a BKV adósságállományáról már egyeztet a főváros és a kormány, amelynek rövidesen meglesz az eredménye is.