50 milliárd forinttal segítette volna a budapesti gazdasági szereplőket a Fidesz frakciója, de a baloldali városvezetés ezt nem szavazta meg a hétfői közgyűlésen. A Fővárosi Közgyűlés ugyan elfogadta a Fidesz-KDNP előterjesztését, de azt módosító javaslatokkal teljesen átírták. Így Fidesz-KDNP képviselői sem a módosító javaslatoknál, sem az előterjesztés végleges elfogadásánál nem szavaztak.
Az indítvány megszavazása előtti vitában Láng Zsolt, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője úgy fogalmazott,
a baloldali városvezetés saját politikai céljait tükröző röpirattá változtatta a javaslatot.
Kiemelte, a főpolgármester és az őt támogató pártok, kerületi vezetők csak a kormányra mutogatásra képesek, ahelyett, hogy a kormányhoz hasonlóan kötelezettségeket vállalnának, és kidolgoznák, mit tehetnének ők, illetve Budapest a koronavírus-járvány elleni védekezés érdekében. A főpolgármester korábban arra hivatkozott, hogy nincs a fővárosnak pénze a bajba került emberek támogatására.
Csakhogy a Magyar Államkincstár hétfőn közölte:
Budapest főváros önkormányzata 134,98 milliárd forinttal rendelkezik állampapírban, nettó készpénzállományának összege több mint 27 milliárd forint
Kiszorítanák az autósokat
Mindezek tudatában különösen visszás, hogy a baloldali városvezetés a bajba került embereken nem hajlandó segíteni, de az autósokat továbbra is támadja.
Április végén, a veszélyhelyzet ideje alatt jelentette be Karácsony Gergely, hogy elfogadta a főváros közlekedését alapjaiban megváltoztató közlekedésbiztonsági-forgalomcsillapítási javaslatot. A főpolgármesteri döntés miatt július és október között a főváros kezdeményezésére több kerületben is úgynevezett mintaprojekteket vezetnek be.
Parkolóhelyeket vennének el az újlipótvárosiaktól
Erzsébetváros után most Újlipótváros lett Karácsony és a baloldali városvezetés kísérleti terepe
- ez derül ki a Budapesti Közlekedési Központ nevével ellátott dokumentumból. A forgalomcsillapítási mintaprojekt javaslat, ahogyan azt a nevéből is ki lehet következtetni, egyelőre még véleményezési szakaszban van, a helyieknek a mai napig bezárólag van erre módjuk.
Az önkormányzat honlapján közzétett, szeptember eleji felhívásban az is olvasható, hogy amennyiben bevezetik, "a pilotprojekt időszakát követően eldönthető, hogy érvényben maradjon a módosított forgalmi rend, vagy térjenek-e vissza a korábbi rendhez". A baloldali kerületvezetés nem népszerűsítette különösebben a főváros terveit, és az ezzel kapcsolatos véleményezési lehetőséget: az előbb idézett felhíváson kívül csupán egy Facebook-posztban foglalkoztak a témával. Az Origo szerint
nem véletlen a csend, hiszen már most látszik, hogy a közlekedési rend megbolygatása komoly fennakadásokat fog okozni a városrészben.
A javaslat három csoportba rendezi a változtatásokat, aminek következtében összesen 134 (31+76+27) parkolóhely szűnne meg a városrészben. Ez azért problémás, mert
Újlipótvárosban mindig is komoly problémát jelentett a parkolóhelyek hiánya.
Az autósok nagyon nehezen találnak szabad helyet: nem ritka, hogy esténként a helyi lakosoknak több kört is menniük kell mielőtt leparkolhatnak.
A módosítások egyébiránt a Hegedűs Gyula utca - Pannónia utca - Balzac utca - Radnóti Miklós utca négyszöget érintik. A felsorolt utcákban ugyanis az autósoknak megváltozna a közlekedési iránya, úgy, hogy a Hegedűs Gyula utcában és a Pannóniában a buszok és kerékpárok a jelenlegi rend szerint közlekedhetnének. Magyarán a főváros több újlipótvárosi utcában kétirányúvá tenne egyes szakaszokat, ami azok szűkössége miatt könnyen problémás lehet a gyakorlatban.
A teljes Origo-cikk IDE kattintva olvasható.