A főváros vezetése szerint még nem balesetveszélyesek a 30-40 éves orosz szerelvények, de a baleset-megelőzés érdekében a korábban bejelentett pályafelújítás mellett a kocsikat is felújítanák. A szocialisták csak azért álltak a kezdeményezés mellé, hogy a balesetet megelőzzék. „Negyvennyolc nappal a választás előtt, némi háttérüzenettel, de végül is született egy előterjesztés a 3-as metró ügyében, több mint ezer nap után, amely némi esélyt ad arra, hogy ne komoly balesetek, hanem végre egy normális felújítás kezdődjön meg. Sajnos persze az előterjesztésben sokkal több a kérdőjel, mint a válasz, sokkal több a probléma, mint a megoldás, de erre az új városvezetés majd megoldásokat fog találni, és bízom abban, hogy ez egy új, balliberális városvezetés lesz” – mondta Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.
A kocsik felújítása hitelből valósulna meg, amelyhez a kormány vállalna garanciát. A Jobbik szerint késői a segítség. „Sajnálatosan most, a választási kampányban jön elő újra a téma, és most tett ígéretet a kormány, hogy a felújítási költségekhez hozzájárul, így a főváros hitelt vehet fel. Mi ezzel nem értünk egyet, de természetesen meg fogjuk szavazni az előterjesztést azért, mert egyetlen életet sem szabad veszélybe sodorni” – mondta Szabó György, a Jobbik fővárosi frakciójának frakcióvezető-helyettese.
Az Együtt–PM szerint a fideszes városvezetés azért ragaszkodik a felújításhoz, mert így biztosan az orosz gyártó cég, a Mityiscsi Gépgyár kaphatja meg a tendert.
Hanzély Ákos: – Itt a gyártó kerül olyan – hogy így mondjam – monopolhelyzetbe, ami kikerülhetetlenné teszi az ő szerepét ebben a felújításban. És ezzel valószínűleg azt is nagy valószínűséggel meg lehet állapítani, hogy egyszereplős tender kiírására kerül sor.
Riporter: – Fölösleges a közbeszerzés?
Hanzély Ákos: – Én azt gondolom, hogy itt ebben a formában teljesen fölösleges. Nyilvánvalóan mi szerettük volna megvizsgálni annak az alternatíváját, hogy az új járművek beszervezése mivel jár. A hírek szerint nagyjából az új járművek beszerzési áráért fogjuk ezeket a harmincéves kocsikat felújítani.
Végül a főváros rendkívüli közgyűlésén a kormánypártok mellett az MSZP-s és jobbikos képviselők is megszavazták a rekonstrukciót, és ezzel együtt felhatalmazást kapott a BKV Zrt. az erre vonatkozó tender kiírására. A főpolgármester szerint bár jobb lenne új kocsikat venni, az új szerelvényeket csak uniós támogatás segítségével lehetne megvásárolni. A felújításra képes a város is. „2015 végéig reálisan, vagy legkésőbb 2016 elejére a szerelvények felújíthatók lesznek. A prognosztizált felújítási költség – azért mondom, hogy prognosztizált, hiszen nyílt tenderekről beszélünk – 60-65 milliárd forintra tehető. Lényegesen drágább lett volna az egyébként szerencsésebb új szerelvények vásárlása, az meghaladta volna a 90 milliárd forintot” – mondta Tarlós István.
A hármas metró kocsijainak felújítása 20-25 évvel hosszabbítja meg a szerelvények élettartamát.