2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Célpont

Következik:

Híradó 19:00

Belföld

BKV: A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos, utaztatásra alkalmas, semmilyen biztonsági kockázat nincs - szögezte le Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóság vezetője szerdán budapesti sajtótájékoztatón, amelyet a metróvonal felújított szerelvényeinek műszaki állapotáról megjelent hírek miatt hívtak össze. Kérdésekre válaszolva közölte, hogy az ajtóknál lévő rossz tömítés okozta hat metrókocsi padlójánál a rozsdásodást.

  • BKV: A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Héri József elmondta, hogy az egyes számú prototípus szerelvényt a tesztek során jelentősen túlterhelték, mivel több vizsgálatot is többletterheléssel kellett elvégezni. Miután üzemeltették a szerelvényt azzal szembesültek, a padlója másképpen viselkedik, mint a többi szerelvényé. A mechanikus meghibásodást a többletterhelésre vezették vissza, ezért azt jelezték az orosz gyártónak, a Metrowagonmash Rt.-nek, és garanciális javítást kértek. A kérésnek eleget tett a társaság, és 2019. december 4-én elkezdődött a szerelvény megbontása, a padló feltárása.

A feltáráskor szembesültek azzal, hogy a járófelület alatt elhelyezett 2 milliméteres lemezen "azonnali beavatkozást" igénylő "korróziós nyomok" vannak - közölte hozzátéve, hogy a javítás, amelyet a Metrowagonmas végez - december közepén kezdődött el.

Mint Héri József magyarázta, az utasok egy úgynevezett kopófelülten járnak, és ez alatt van egy rétegelt lemez, majd ezt egy 2 milliméteres acéllemez követi, amelynél felfedezték a problémát, az erős korrodáltságot. A javítás során ahol indokolt volt, ott kivágták és cserélték a lemezt. A kereszttartók és a kocsiszekrény "erejét adó" elemek nem sérültek, nem korrodáltak - hangsúlyozta.

A felújított metrószerelvények műszaki állapotáról beszámoló sajtótájékoztatón az újságíróknak bemutatták a metrókocsik javításának fázisait, így az első prototípus szerelvény négy kocsiját, amelyek közül háromnál már elvégezték a "kritikus" részek kivágását. A negyediknél már a befejezés előtt áll a javítás.

Héri József kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az ajtók küszöbénél nem volt megfelelő a tömítés, és így mosáskor a víz be tudott folyni az alaplemez és rétegelt lemez közé, és ez okozta a korróziót. Ezt csak akkor fedezték fel, amikor megbontották a kocsit, ennek semmilyen jele nem volt.

A később leszállított kocsiknál komolyabb tömítést alakítottak ki, de úgy gondolják, hogy az első három leszállított szerelvénynél a tömítéssel problémák lehetnek. Jelenleg az egyes számú prototípussal foglalkoznak, ezt követően feltárják majd a kettes és a hármast is - közölte.

Héri József elmondta, több kocsit megvizsgáltak már szúrópróbaszerűen, nem találtak problémát, de az összes kocsit ellenőrzik majd.

Mint közölte, egy szerelvény javítása nagyjából egy hónap alatt elvégezhető.

Héri József leszögezte, "minden kocsi biztonságos ma is". A lemezeket azért vágták ki, mert azok 2 milliméteresek helyett 1,9 milliméteresek lettek, amelyek egyébként ugyanolyan biztonságosak, mint a 2 milliméteresek - tette hozzá, majd rámutatott: a javítás azért szükséges, hogy a kocsik ki tudják tölteni a kiszabott harminc éves időtartamukat.

Hangsúlyozta azt is, akkor sem történne semmi probléma, ha az alaplemez nem, csak a rétegelt lemez lenne kifektetve a kocsi alján.

Héri József közölte, az első prototípus szerelvény mind a hat kocsija érintett a problémával.

Kitért arra is, hogy legelőször 2017 májusában jelezték az orosz gyártónak, hogy vannak problémák a szerelvény kialakításával. Az első három prototípus szerelvény kocsijának átvizsgálását követően az orosz társaság arra a megállapításra jutottak, hogy jobb ha újragyártják a kocsiszekrényt, mint ha csak felújítják.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Karácsony elképzelése szerint lesznek olyan autósok, akiknek több mint 1500 forintot kellene óránként fizetniük a parkolásért

Karácsony elképzelése szerint lesznek olyan autósok, akiknek több mint 1500 forintot kellene óránként fizetniük a parkolásért

A Fővárosi Közgyűlés elé terjesztették az új parkolási reformcsomagot, amely a főpolgármester szerint a XXI. századi nagyvárosi közlekedés kihívásaira kíván választ adni. A Magyar Nemzet szerint valójában azonban a Karácsony Gergely-féle autósüldözés folytatásáról van szó, ami végleg ellehetetleníti az autós közlekedést a fővárosban.

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Indul a választási kampány, amelyből Magyar Péterék elillantak

Indul a választási kampány, amelyből Magyar Péterék elillantak

Péntekig minden választópolgárnak meg kell kapnia Tolna vármegye 2-es számú választókerületében a január 12-i időközi országgyűlési választás kitűzéséről szóló értesítőt, a kampány szombaton kezdődik, a jelöltek ettől az időponttól kezdve gyűjthetik a választók ajánlásait.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!