A jelenleg használt fűtőelemek még vasúton érkeztek Paksra. A tartalékok két évre elegendők, de az atomerőmű vizsgálja, hogy az orosz–ukrán válság miatt át tud-e térni vízi vagy légi szállításra.
„Van több szárazföldi lehetőség is, van több vízi úton történő szállítási lehetőség is, és van légi úton történő szállítási lehetőség is. Mindegyikre van példa a világban, gyakorlat is sok helyen. Mi dolgozunk mindhármon (…), de jelen pillanatban még engedélyünk a jelenleginél eltérő szállítási megoldásra nincs” – fejtette ki Hamvas István vezérigazgató.
Az erőműben a 2003-as üzemzavar idején több fűtőelem-kazetta megsérült. A károk végleges felszámolásához 11 évre volt szükség.
„Legfontosabb, talán a mai naphoz illeszkedő bejelentésünk a következő: az elmúlt hetekben a kettes blokkon tárolt tokozott üzemanyag szállítása megtörtént. A különleges szállítójármű terv szerint megérkezett Oroszországba, a feldolgozó üzembe” – mondta el Baji Csaba, az igazgatóság elnöke.
A kárelhárítás költségeiről az erőmű vezetése nem nyilatkozott, annyit elmondtak, hogy a számlát a hibát elkövető német–francia cég és a biztosító állták.