A Budapesti Első Önkéntes Mentőegyesület Európában egyedülállónak számított, jóllehet akkor még ló vontatta a mentőkocsit. A mentők székháza pedig 1890-ben nyitotta meg kapuit a Markó utcában, és a mi napig ez szolgál az Országos Mentőszolgálat központjaként.
Manapság már több mint 250 mentőállomással rendelkeznek és a nap 24 órájában szolgálatban állnak a mi biztonságunkért.
Átlagosan napi 3500 esetük van. Ha szirénázó mentőautót hallunk, látunk, általában az az első gondolatunk, hogy balesethez igyekszik, ám általában nem ez a jellemző.
Körülbelül 15 ezer ilyen személyi sérüléses baleset történik egy évben, de a mentőknek 1,3 millió esetük van, ami azt jelzi, hogy nem a balesetek a leggyakoribbak, hanem a krónikus betegségekből adódó akut bajok.
Tehát szinte minden fizikai problémát szakszerűen kell ellátniuk, és ahogy fejlődött a szervezet az évek során, úgy a eszköztár is bővült, ma már lovak helyett Európa legjobban felszerelt mentőautói vonulnak a bajba jutottakért. Az OMSZ új autója valóságos mozgó kórház.
A mentés szüntelen a kezdetek óta, csak a feltételek változtak. A legkiválóbbak egy kis időre ma mégis hiányoztak, hiszen minden évben ilyenkor veszik át a díjakat azok, akik munkájukat nemcsak szakmailag, de emberileg is a maximumon teljesítik.