A legújabb budapesti múzeum még csak terv szinten van kész, még évekbe telik, mire abból a nagyközönség számára látogatható hely lesz. A műsorban megszólalt Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, aki elmondta, hogy a régi közlekedési múzeum 1899-ben Európa egyik első ilyen jellegű intézményeként jött létre, de már a második világháború előtti időkre kinőtte azt a helyszínt a múzeum, ráadásul a történelmi épület jó része is megsemmisült a háborúban. 2017 végén döntött a kormány arról, hogy a MÁV fönnhagyott északi járműjavítóját fogják „múzeummá varázsolni”. Radványi Gábor, Kőbánya alpolgármestere hozzátette: Kőbánya Budapest mértani középpontjában van, és már korántsem csak „munkáskerület”, hanem „egy fejlődő terület, amely a józsefvárosi szövettel összetartozik”.
A műsor megszólaltatta Farkas Mihály parakerékpárost, aki korábbi élsportolóként egy közlekedési balesetben elvesztette fél lábát, s aki az őt ért tragédia után sem adta fel a kerékpározás iránti szenvedélyét.
Kovács Zalán László tubaművész választhatott volna „könnyebb” hangszert is. Hegedűvel kezdte, de a „tuba lett a nagy szerelem a végén”. Hogy miért épp a legnagyobb fúvós hangszert választotta?
„Épp ezért. Legnagyobb, legmélyebb – ez mindig egyfajta hierarchiát és rangot ad az embernek”
– szögezte le a zeneművész.
Hír TV