A törvény szerint szakképző intézmény alkalmazottja az eddigi közalkalmazotti státusz helyett most munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban állhat, ez 32.000 pedagógust érint. Azt mondják önök, hogy ezzel lehetőség nyílik arra, hogy a jelenleginél magasabb bérezéshez jussanak ezek a pedagógusok, kifejtené ezt kérem? – tette fel a kérdést Földi-Kovács Andrea.
Pölöskei Gáborné elmondta, hogy a szakképzés működése más, mint a köznevelés működése. A duális képzés elmélyítésével két fél vesz részt a képzésben, egyrészt az iskola, másrészt pedig a duális fél, ami egy gazdasági szereplő. A tanárok feladatai modulokba szervezhetők, sok esetben mentortevékenységet lát el a tanár, a szakképzésben a projekt vizsga felé szeretnének elmozdulni. A technológiai és technikai tudás frissen tartása folyamatos megújulást igényel, ezért is kerülnek bevonásra mérnökök és piaci szereplők. A szakoktatók és mérnöktanárok, ha a piacon próbálnának elhelyezkedni jóval magasabb bérért tehetnék meg.
Nekünk a célunk az, hogy részben a szakmai tudást behozzuk, részben pedig a bent lévő tudást benntartsuk, gyakorlatilag arról szól a dolog, hogy próbáljuk a valós piaci árakhoz, bérekhez emelni a fizetéseket és ezért is nem teszünk különbséget a szakoktatók, elméleti oktatók és közismereti tanárok között, hiszen mindenkinek egy a célja, hogy a szakmát tanítsa, különböző mértékben, de ez így van, ezért oktatókról beszélünk, egy új fogalmat vezettünk be és igen őket a munka törvénykönyve szerint egy jóval magasabb bérezési kategóriába és minősítési rendszerbe tudjuk emelni.
-mondta Pölöskei Gáborné, ,szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.
Hír TV