Greinstetter Balázs jelezte: a digitális kompetenciák fejlesztésére a 2017-es tanévtől az egyetemeknek, főiskoláknak összesen 8,3 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) keretében, ebből a debreceni Agóra központban kialakított DigiTér élményközpontra 361 milliót költöttek.
Az élményközpont elsődleges célja, hogy az iskolás korú fiatalok játékos formában, kreatív módon ismerjék meg, próbálják ki a legújabb infokommunikációs és digitális eszközöket, valamint felkeltsék a diákok érdeklődését az informatikai pályák iránt - húzta alá a helyettes államtitkár.
Hozzátette: Magyarország kormánya a gazdaság versenyképességének erősítése, az IKT-szektor (információs és kommunikációs technológiákat képviselő szektor) teljesítményének bővítése érdekében célul tűzte ki a felnőtt lakosság körében az informatikai képzettséggel és digitális kompetenciákkal rendelkező munkavállalók számának növelését, az informatikai vállalkozások és a képzőhelyek együttműködését.
Greinstetter Balázs szerint "az innováció, a modernizáció és a digitalizáció hármasa mindent meghatároz, már ma is aktuális kihívásként van jelen", ezért a digitális kompetencia megszerzése kulcsfontosságú a felnövekvő generációnak.
Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára hozzátette: a győri és a debreceni után további két digitális élményközpontot alakítanak ki az országban.
A program fő céljának nevezte, hogy többen jelentkezzenek informatikai képzésre, mivel jelenleg mintegy 25 ezer informatikai álláshely betöltetlen az országban.
Ismertetése szerint 2001 és 2014 között 35 százalékkal csökkent az informatikai képzésre jelentkezett fiatalok száma, ez a tendencia 2015 és 2019 között megfordult, és 40 százalékkal nőtt az informatikát választó diákok száma.
A digitális élményközpontok segítségével az általános és a középiskolások interaktív foglalkozások keretében megismerhetik a virtuális valóságot, a robotika és a robotprogramozás világát, játszhatnak a legújabb humanoid robotokkal, és az okoseszközök segítségével közelebb kerülhetnek a digitalizáció világához.
Papp László, Debrecen polgármestere (Fidesz-KDNP) azt mondta, Debrecenben több mint 72 ezer diák tanul, amire városstratégiát lehet építeni. Fontos törekvésük, hogy a városban tanuló diákok helyben maradjanak és találjanak munkát az egyre bővülő, magas hozzáadott értéket képviselő gazdasági környezetben.
A polgármester biztatónak nevezte, hogy tavaly a korábbinál 40 százalékkal többen jelentkeztek a Debreceni Egyetem műszaki képzéseire.
MTI