A dél-karolinai Charlestonban gitáros szórakoztatja a fekete pénteki üzletnyitásra várakozókat. San Franciscóban is sátortábor épült az egyik amerikai nagyáruház előtt még hálaadás napján, azaz csütörtök délután. Van, aki minden évben az elsők között akar lenni. A nagy üzletek ilyenkor jelentős árengedményekkel csalogatják be a vevőket, hogy növeljék a forgalmukat. A vevők pedig a hálaadási pulyka után, vagy helyett, rá is harapnak a csalira.
A fekete péntek a hálaadást követő nap az Egyesült Államokban. Ekkor kezdődik a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezon. Az Egyesült Államokban 33 millióan fordulnak meg az áruházakban ezen a napon. Az elnevezést eredetileg az 1869-es válság idején használták, egy évszázaddal később nyert új értelmet. Azóta Európát is meghódította az amerikai üzletpolitika.
A londoni nagyáruházban a nyitás után az emberek egymást fellökve rohamozták meg a korlátozott mennyiségű akciós termékeket. A nagy képernyős tévéért valóságos harc folyt.