2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Fidesz-KDNP kampánynyitója

Következik:

Paláver 16:30

Színes

Nem használja többé a normál jelzőt szépségtermékein az Unilever

Nem használja többé a "normál" jelzőt szépség- és testápolási termékei csomagolásán az Unilever brit-holland konszern, hogy ne érezzék kirekesztve magukat azok a vevők, akiknek a bőre vagy a haja nem illene ebbe a kategóriába.

  • Nem használja többé a normál jelzőt szépségtermékein az Unilever

A világ egyik első számú hirdetőjének számító multinacionális óriáscég emellett egyetlen, általa forgalmazott márka esetében sem fog többé digitálisan változtatni a termékeit reklámozó modellek és fizetett influenszerek alakján, testméretein, testarányain és bőrszínük árnyalatán.

A változtatás célja a szépség fogalmának befogadóbb értelmezése - közölte a londoni székhelyű óriáscég, amely évente mintegy 170 milliárd darab terméket ad el világszerte.

A keddi közlemény hangoztatja, tisztában vannak azzal, hogy a "normál" jelző eltávolítása a szépészeti termékekről önmagában nem oldja meg a problémát, de jelentős előrelépés abba az irányba, hogy a szépség fogalma ne legyen kirekesztő.

A cég megbízásából világszerte 10 ezer résztvevővel végzett felmérés szerint a megkérdezettek több mint fele kirekesztőnek érzi a "normál" megjelölést a csomagoláson, a hirdetésekben találkozva vele pedig 70 százalékuk tulajdonít neki negatív felhangot.

A "pozitív szépséget" hirdető új stratégia több mint 100 márkára vonatkozik, köztük olyan, nagy mennyiségben forgalmazott cikkekre, mint a Dove, az Axe vagy a Sunsilk márkák. A termékmegjelöléseket jövő márciusig változtatják meg.

A cég 2018 óta végez "igazításokat" termékeinek egyesek által kirekesztőnek érzett megnevezésein. Az első botrányt 2017-ben váltotta ki egy tusfürdő reklámja, amelyben egy fekete nő levetette felsőjét, és alóla egy fehér bőrű nő bukkant elő. Az egyes csoportokat sújtó sztereotípiák és diszkrimináció elleni küzdelem jegyében az Unilever már tavaly felhagyott a világos és a fehér jelzők használatával bőrápolási termékein.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!