A BBC, valamint a motorsport.com szakportál több forrásra hivatkozva számolt be arról, miszerint a csapatok elfogadták a korábban napvilágot látott tervezetet.
Ezek szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, 2022-ben 140 millió, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió. A szakmai tervek közül megerősítést nyert, hogy a műszaki átalakításokat érintő jelentősebb szabályozásokat 2022-ig elhalasztják, és a következő szezonban a csapatok az idei autóikat használják majd.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan még nem erősítette meg a csapatok internetes szavazásának eredményét, de a brit sajtó szerint ez csupán formalitás, és valószínű a jövő héten kerül rá sor.
A Forma-1-ben 2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek - ebben nincs benne a pilóták fizetése -, de a koronavírus-világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk a feleknek. Több csapat is jelezte, hogy a 100 millió dollárnál nem sokkal nagyobb összeggel értene csak egyet, míg a Ferrari a tárgyalások során kijelentette, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.
Forma-1-ben a pandémia miatt az idei szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj.
A Forma-1-es pilóták támogatják a zárt kapus futamokat
A Forma-1-es pilóták szervezete (GPDA) támogatja a zárt kapus futamok megrendezését.
Alexander Wurz, a GPDA vezetője szombaton közölte, a versenyzők természetesen szívesebben köröznének zsúfolt lelátók előtt, de megértik, hogy ez a koronavírus-járvány miatt egy ideig nem lesz lehetséges.
"Ebben a sportágban senki sem rajong az üres tribünökért. Ezzel együtt akárkivel beszéltem, egyik pilóta sem mondta azt, hogy nem venne részt szurkolók nélküli nagydíjakon és azokat elhibázott döntésnek tartja"
- fejtette ki az osztrák sportvezető, aki korábban a Benetton és a McLaren csapatnál versenyzett.
Wurz elmondta, csak így van lehetőség arra, hogy hamarabb elkezdődhessen az idény, és a versenyzők elfogadják a helyzetet.
A Forma-1-ben a járvány miatt az idei szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj. A tervek szerint mindenhol zárt kapus versenyekre készülnek, illetve több helyszínen két futamra is sor kerülhet.
MTI