VW-botrány: kétmillió manipulált motor készült Győrött
Információink szerint a dízelbotrány egyelőre nem érezteti hatását az autókereskedések forgalmán, de egy általunk megkérdezett eladó kamerán kívül jelezte: szinte nincs is a fő a vásárlási szempontok között a gépkocsik károsanyag-kibocsátása. A botránytól függetlenül azonban a behozott autók között már egyre több a benzines modell.
„Most kicsit megfordult a trend. Az idei statisztikában érdekes módon – mi is nagyon csodálkoztunk – az látszik, hogy sokkal több benzinest hoztak be a használt autók között” – mondta Winkler Róbert, a Totalcar.hu vezető szerkesztője.
A botrány nemcsak erősítheti ezt a trendet, de érzékenyen érintheti a magyar gazdaságot, hiszen a járműgyártás a teljes GDP mintegy 5 százalékát adja.
Nem tudjuk még, hogy ennek a globális hatásai milyenek lesznek, a VW-csoportot milyen mértékben érinti, kell-e emiatt munkahelyeket megszüntetnie a cégnek, az eladások hogyan alakulnak.
A nemzetgazdasági miniszter kedden úgy nyilatkozott: Magyarországon az autók szigorú műszaki ellenőrzése miatt nincs szükség a dízelautók forgalmazásának korlátozására. „Most néhány európai országban már szankciókat vezettek be a VW-motorokkal szemben. Hallom, hogy Olaszországban betiltották őket, Svájcban hasonló lépéseket tettek. Magyarországon egyelőre ilyen lépésre nem készülünk, nagyon szigorú műszaki és környezetvédelmi előírások vannak a hatóságoknál, a Nemzeti Közlekedési Hatóság adja ki a zöldkártyákat egy-egy autóhoz, tehát ilyenre egyelőre nem kell készülni. Azt kell megnézni, hogy az autógyártás képes-e a korábbi potenciált fenntartani vagy sem” – fogalmazott Varga Mihály.
Az elemző sem tart attól, hogy korlátozzák az eladásokat, ám egy esetleges kapacitáscsökkentés az autógyárak részéről több beszállítót is magával ránthat. „Azok a vállalkozók, beszállítók, amelyek ide települtek, jellemzően egy nagyobb autógyártó céghez kötődnek, így természetesen ők is nehéz helyzetbe kerülnek, amennyiben mondjuk az Audi kénytelen akár óvatosságból, akár egyéb, keményebb megfontolásból visszafogni a termelését” – nyilatkozta Madár István, a Portfólió.hu elemzője. Hozzátette: gazdasági stratégiaváltás esetén a magas hozzáadott értékkel dolgozó iparágak lehetnek a kitörési pontok, ilyen például az informatika.
Forrás: Hír TV