A Szeviép, mint a Tisza M-43 konzorcium egyik tagja ellen tüntetnek a ki nem fizetett alvállalkozók. Többen elkeseredettségükben még a készülő autópályát is elkezdték megbontani. Hiába. A korábban tízmilliárdos forgalmú Szeviép felszámolása után sem kapták meg a pénzüket.
Az alvállalkozók most a cég székháza elé vonultak. „Arra szeretnénk felhívni az elmúlt 10-15-20 év politikusainak a figyelmét, hogy felelősségük van nemcsak azért, hogy villamosvonalak, hidak és autópályák épülnek, amiben nyilván óriási szerepük van nekik, hanem felelősségük van akkor is, ha ezeken a beruházásokon alvállalkozók tucatjai és százai mennek tönkre” – jelentette ki Szabó Bálint, az alvállalkozók képviselője.
A körülbelül 400 ki nem fizetett alvállalkozó közül már sokan csődbe mentek. Elvesztették gépeiket, dolgozóikat pedig elbocsátották. A károsultak között van olyan, akinek 100 millióval tartozik a Szeviép. „Az én cégem a gépesítéssel foglalkozik, és az autópályán lévő összes gépesítő munkát mi csináltunk” – mondta felháborodottan az egyik károsult cég ügyvezetője.
Az alvállalkozókat képviselő Szabó Bálint, aki a Demokratikus Koalíció szegedi tagja, azt mondta: a Szeviép Zrt. több milliárdos vagyona nem tűnt el, csak családi házakban, magyarországi és külföldi szállodákban, illetve más ingatlanokban van. „Azok az emberek, akik személyes és üzleti kapcsolatban egyaránt álltak – nem feltétlenül magánszemélyként, hanem városvezetőként, politikusként – ennek a cégnek a tulajdonosaival, vezetőivel, ezeknek az embereknek hallgatni ebben az ügyben semmiképp nem szabad. Én nem szeretném sem Botka Lászlót, sem Újhelyi Istvánt hamisan vádolni, ugyanakkor arra kérem őket – mint két felelős, az elmúlt évtizedben szegeden ténykedő politikust –, hogy ebben az ügyben minden információt tárjanak a nyilvánosság elé” – mondta Szabó Bálint.
A vállalkozók azt akarják elérni, hogy a cég elleni büntetőeljárásokban a hatóságok zárolják a tulajdonosok magánvagyonát, amiből a követelések egy részét ki lehet fizetni.