2024. 04. 26. Péntek Ervin napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

CPAC Magyarország 2024 12:55

Gazdaság

A hazai termék felé fordultak a vevők

Egyre inkább a belföldön gyártott termékeket részesítik előnyben a vásárlók, illetve a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait keresik a koronavírus okozta járvány miatt megváltozott fogyasztói szokások alapján. Az EY aktuális, reprezentatív kutatása már részleteiben mutat rá az új jelenségekre.

  • A hazai termék felé fordultak a vevők

 

Már nem okoz meglepetést, hogy miként a hétköznapjaink, a vásárlási szokásaink is tartósan átalakulnak a koronavírus hatására, amelyről egyre több elemzés jelenik meg. Legújabban az EY mutatta be az ötezer fős, reprezentatív nemzetközi kutatásának aktuális eredményeit, amiből az látszik, hogy a fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait. Ezekért hajlandóak fizetni.

A vevői magatartást gyökeresen megváltoztatja a jelenlegi gazdasági és társadalmi helyzet a fogyasztók 42 százaléka szerint – közölték lapunkkal a Future Consumer Index felmérés fő megállapításait annak kapcsán, hogy a krízis milyen hatással van a vásárlók viselkedésére.

Ebben gyorsan változó, mindig az adott körülményekhez igazodó jelenségeket figyeltek meg. Míg a válság korai szakaszában leginkább a családunk egészsége, az anyagi helyzetünk bizonytalansága, illetve a korábban mindenki által magától értetődőnek tartott szabadság elvesztése miatt aggódtak az emberek, ezek a félelmek megváltoztak.

Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere kifejtette, hogy a félelmek képesek rá, hogy felülírják a vásárlási döntések során eddig megszokott érveket. Ez elsőre ijesztő lehet a piaci szereplőknek is, kihívást okoz, hogyan alkalmazkodjanak a hirtelen változó, néha szélsőségessé váló fogyasztói magatartáshoz, ám a rugalmas kereskedelmi cégek nagyobb eséllyel kerekedhetnek felül a jelenlegi krízisen.

A magyar ipar, illetve a kereskedelem számára kedvező fordulatra utal, hogy a járvány miatti korlátozottság a belső forrásból megbízhatóan elérhető, hazai termékek iránt növelte a vásárlói igényt. A friss felmérés már rövid távon rámutat arra is, hogy a a vevők több mint harmada akár magasabb árat is kifizetne belföldi gyártású termékekért, ez a tendencia a jövőben fokozódik. A magyarok negyede ráadásul egy általuk megbízhatónak vélt márka vagy például egy etikusan előállított áru, illetve szolgáltatás esetén is mélyebbre nyúlna a pénztárcájában.

Magyar Nemzet

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!