Egy, a Hír TV Panaszkönyv című műsorának nyilatkozó ügyvéd azt mondta: az egyes cégek olyan módszereket alkalmaznak, amelyek sok esetben zaklatásnak minősülnek. „A törvényi tényállás azt tartalmazza, hogy aki abból a célból, hogy mást megfélemlítsen, vagy más magánéletébe, illetőleg mindennapi életvitelébe önkényesen beavatkozzon, rendszeresen vagy tartósan mást háborgat, így különösen mással annak akarata ellenére telekommunikációs eszköz útján vagy személyesen rendszeresen kapcsolatot teremteni törekszik, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő – fogalmazott Béres-Deák Attila. – Tehát álláspontom szerint ez az éjjel-nappal zaklatás vagy telefonálgatás kimeríti ezt a törvényi tényállást” – tette hozzá az ügyvéd.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a fogyasztók érdekeinek védelméért ajánlást adott ki a pénzintézetek számára a követeléseik kezelése során elvárható gyakorlatról. Az ajánlás május 1-jétől lép életbe. Bővebb információk a 19 óra 30 perckor kezdődő Panaszkönyvben.