A lap szerrint sokat nem kell indokolni a bővítést, hiszen októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt.
Idén eddig minden hónap csúcsot döntött utasszámban, októberre a repülőtér tízhavi forgalma meghaladta a teljes előző évi adatot, év végére pedig több mint 17 millió utas is megfordulhat a légikikötőben – írta a közlemény.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter már a napokban közölte, hogy küszöbönáll a szintlépés, kiemelve: a reptér visszavásárlásával jó üzletet kötött az állam.
A fenntarthatóság jegyében bővítik a repülőteret
A 3. terminál fejlesztését és tervezését fenntarthatósági szempontok vezérlik. A Budapest Airport célja, hogy a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa által meghatározott határidőnél húsz évvel korábban, 2030-ra nullára csökkentse a repülőtér kibocsátását. A terminálfejlesztés minden eleme várhatóan nyolc éven belül megvalósul.
A terminál építése számokban: sok új munkahely, hatalmas pluszjövedelem
A KPMG tanulmánya alapján – írja a közlemény – a 3. terminál megépítésével összefüggő beruházási és kivitelezési tevékenységek
- 2027-ig akár 63,9 milliárd forintnyi közvetett hozzáadott értéket is teremthetnek a beszállítói láncon keresztül,
- 6400 embernek adhatnak munkát,
- és a magyar családok jövedelméhez akár 23,4 milliárd forinttal járulhatnak hozzá.
Fotó: Shutterstock