Átgondolatlanul kezdtek hozzá a felújításokhoz Budapesten, ez vezetett közlekedési káoszhoz - erről beszélt a Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár a Bayer Show-ban. Fürjes Balázs úgy fogalmazott, ha már az elmúlt két évben nem történt semmi érdemleges a fővárosban, legalább még egy hetet várhattak volna az iskola végéig.
Karácsony Gergely egy bejegyzésében azzal magyarázta a közlekedési káoszt, hogy nagyon fontos felújítások kezdődtek. Hozzátette, hogy Tarlós István főpolgármestersége idején nőtt másfélszeresére az autóforgalom, de elmaradtak a fejlesztések
– vezette fel a beszélgetést Bayer Zsolt.
A kormány közlekedésszervezési feladatokban is felajánlotta együttműködését a budapesti városházának- mondta a Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár a fővárosban állandósuló dugókról. Fürjes Balázs hangsúlyozta, hogy Karácsony Gergely nem kért Vitézy Dávid és a Budapesti Fejlesztési Központ segítségéből. Az államtitkár szerint ha a járvány idején, amikor jóval kisebb volt a forgalom, elkezdték volna például a Lánchíd felújítását, elkerülhették volna a káoszt.
Tarlós sínre tette a négyes metrót, felújította a kettest, megkezdte a hármas metró felújítását, meghosszabbította az egyes villamost, a hármas villamost felújította, elindította a fonódó budai villamoshálózatot, előkészítette a pestit, új trolik, új buszok, új villamosok, új metrókocsik. Tehát ennyi dolog nem történt Budapesten az elmúlt 30 évben, mint ami Tarlós István főpolgármestersége alatt.
- folytatta az államtitkár hozzátéve: valóban egyre több ember jár autóval, de ezért nem lehet őket hibáztatni.
Azért pedig nem kellene megróni a magyarokat, mert hál Istennek valóban jobban megy az embereknek az elmúlt 10 évben mint korábban, jó, hogy tudnak, ha szeretnének, autót venni, és az is jó, hogy használják az autóikat.
Fürjes Balázs hangsúlyozta, ha a járvány idején, amikor jóval kisebb volt a forgalom, elkezdték volna legalább a Lánchíd felújítását, elkerülhették volna a káoszt.
Rendben van, meg kell csinálni ezeket a felújításokat. Valamiért nem láttak munkához két évig, nem végezték el a pandémia alatt, amikor a legjobb lett volna, de akkor miért mindent egyszerre, vagy ha mindent egyszerre, miért nem tudtak várni egy hetet az iskola befejezéséig? A szünetben a reggeli csúcsforgalom mindig jóval enyhébb.
Az államtitkár úgy véli, egy-egy északi és déli híd építése, a hévek fejlesztése, valamint p+r parkolók létrehozása után lehetne elkezdeni azon dolgozni, hogy kevesebb autó legyen a város belső részeiben.
Teljes műsor:
Hír TV