Az ittas vezetés, a büntetőfékezés és a piroson áthajtás a három legfőbb szabálysértés, amelyet a magyar autósok a legveszélyesebbnek tartanak - ez derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos tavaly elvégzett közös reprezentatív felméréséből.
Közúti veszélyeztetésnek számít
A KRESZ szabályai szerint a hirtelen fékezésnek kell, hogy elfogadható indoka legyen. A mostanában elterjedt jó minőségű kamerák felvételei alapján most már bizonyítható, hogy sem hirtelen előugró vad, sem úthiba nem indokolta a hirtelen megállást.
– A büntetőfékezésnek nincs önálló tényállása. Ez beletartozik, a BTK-nál a közúti veszélyeztetés büntetésébe. A jog úgy rendelkezik, hogy a vezetőtől halálos balesetnél, maradandó sérülésnél, ittas vezetésnél, közlekedés veszélyeztetésénél a helyszínen el kell venni a jogosítványt, az utóbbinál akkor is, ha nem történt sérülés
– mondta a Borsnak dr, Pataky Csaba ügyvéd, közlekedési szakjogász.
– Három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, ha valaki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki. Ez nem gondatlanságból, hanem szándékosan elkövetett bűncselekménynek számít, amiről a jogi irodalomban dr. Viski László úgy nyilatkozott, hogy ez aligha különül el a szándékos emberölés, vagy testi sértés kísérletétől.
Ha ez sérüléssel is jár, akkor annak súlyosságától függően végső soron még tizenöt évig terjedő szabadságvesztés is kiszabható, ha a bűncselekmény több ember halálát okozza
– figyelmeztetett dr. Pataky Csaba.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.