2024. 03. 28. Csütörtök Gedeon, Johanna napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Paláver 15:35

Belföld

Vonzóbbá teheti a békéscsabai régiót az M44-es

Az M44-es gyorsforgalmi út megépítésével megvalósul a békéscsabai régió bekötése a hazai gyorsforgalmi úthálózatba. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakasz összesen 145 milliárd forint hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg.

  • Vonzóbbá teheti a békéscsabai régiót az M44-es

Várhatóan egy év múlva már használható lesz az új 2X2 két sávos szakasz. Az érintett településeken csökken az átmenőforgalom, egyben javul a régió versenyképessége, vonzóbb befektetési területté válhat az M 44-es út környezete.

„Bátran mondhatom, hogy az M44-es gyorsforgalmi út megépítése stratégiai fontosságú, nemcsak Jász-Nagykun-Szolnok megye, hanem Magyarország életében is, hiszen a nemzeti kormánynak és a magyar emberek áldozatos munkájának köszönhetően, egy olyan régóta várt fejlesztés valósul meg, amelyet a baloldali kormányok csak tologattak az asztalon, elodázták annak jelentőségét. Szolnok megye déli része, valamint Békés megye bekapcsolása az országos vérkeringésbe sokáig csak álom volt az itt lakók részére, de ez az álom most valóra válik” – mondta Fehér Petra, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei közgyűlés alelnöke.

A legjelentősebb kihívás a Körös-híd, mely 450 méter hosszú, és három elemből áll. A meglévő Körös-hidak építészeti hagyományait megőrizve egy acél ívhíd vezeti majd át az utat a folyón. A összeszerelést helyben végezték, most elkezdték végleges helyére tenni.

„Nem tolási, hanem húzási technológiáról beszélünk, hidraulikus ajtókkal mozgatjuk a hidat és húzzuk be a végleges helyére. Ez a 100 méter hosszú acél mederhíd több mint 300 métert fog mozogni, mire a végleges helyére, a Körös folyó medre fölé bekerül és a végleges pozícióját elnyeri” – mondta Tóth Tamás, a Hódút Kft. műszaki igazgatója.

Novemberben az út egy részét már használatba is vehetik az autósok.

„60 km-es szakaszról beszélgetünk, ami három részre bontva oszlik. Az első szakasz Tiszakürt-Kunszentmárton között van a Körös híd betolásánál, ez a kunszentmártoniak számára elengedhetetlen. A beruházás jelentősége pedig az, hogy a megépülése után 2019 harmadik negyedéve után körülbelül 45 perccel lesz majd kisebb a menetidő Békéscsaba és Budapest között” – mondta Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. szóvivője.

A közlekedési infrastruktúra fejlesztésének egyik célja, hogy segítsen a fiatalok helyben tartásában, valamint, hogy megállítsa a vidék elnéptelenedését.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!