Az államtitkár elmondta, az operatív törzs még nyolc helyszínen rendelt el digitális oktatást, ami öt esetben csak egy-egy osztályt érint, háromban pedig a teljes intézményt.
Hozzátette, már van olyan oktatási intézmény is - a győrújfalui általános iskola -, amelyben a múlt héten még rendkívüli szünet volt, de mostanra visszaállhatott a normális működésre.
Maruzsa Zoltán hangsúlyozta, valószínűleg továbbra is lesznek fertőzések, de a fenti minta szerint kezelik majd az eseteket. Ez azt jelenti, hogy ha jelzés érkezik egy intézményből, akkor digitális oktatásra állnak át arra az időre, amíg a fertőzés terjedése megáll, majd újra normális működés következik.
"A digitális munkarend tavasszal mint óvintézkedés bevált, de az, hogy egy teljes tanévet digitális munkarendben vigyen át az ország, azt gondolom, hogy nem elképzelhető" - emelte ki.
Magyar Nemzet: A pedagógusok tehermentesítése az új köznevelési stratégia fontos célja
A legújabb, 2030-ig szóló köznevelési stratégia fontos célként tűzte ki a tanárok tehermentesítését és a lemorzsolódás csökkentését - írta a hétfői Magyar Nemzet.
A lap közölte: sokkal több asszisztensre van szükség, hogy a pedagógusok az érdemi feladataikra koncentrálhassanak. A tervek között szerepel továbbá a tanárképzések reformja, emellett javítanának a nyelvoktatáson, új iskolákat és tanuszodákat építenének, és több figyelmet szentelnének a külhoni magyar diákoknak.
Az új köznevelési stratégiát az Emberi Erőforrások Minisztériuma készítette el, a felkészülés jegyében az Európai Unió következő fejlesztési ciklusára.
A dokumentum tizennégy beavatkozási irányt határoz meg.
Egyebek mellett még tovább javítanák a pedagógusok felkészültségét és megbecsültségét, kiterjesztenék az óvodáztatást, fejlesztenék a fiatalok idegennyelv-tudását, a digitális kompetenciákat, a rászorulók hozzáférését, valamint erőteljesebben csökkentenék a korai iskolaelhagyók arányát.
A stratégia rögzíti, hogy rendszerszintű pedagógushiány nincs, a tanárok munkáját támogató szakemberek, segítők ugyanakkor nincsenek elegen, emiatt a tanároknak sok nem pedagógiai jellegű feladatot kell elvégezniük. Az iskolai étkezés lebonyolítása, a hiányzásokkal kapcsolatos adminisztráció, a mérések, vizsgák és orvosi vizsgálatok szervezése, vagy éppen a továbbtanulás adminisztrációja asszisztensekre is rábízható, akikből többre van szükség - idézte a Magyar Nemzet a dokumentumot.
MTI