A feltételezés szerint egy ammóniát szállító tehergépjárműben a sofőr rosszul lett, ezért az alagút falának ütközött. A mögötte haladó kocsik közül több belerohant, a tartályból az ammónia szivárogni kezdett, a gépkocsikban többen súlyosan megsérültek. Az alagutak biztonsági követelményeiről szóló kormányrendelet szerint négyévente kell ilyen szimulációs gyakorlatot tartani.
– Azt is teszteljük, hogy az együttműködésre kötelezett szervek, az egyébként papíron meglévő vészhelyzeti intézkedési terveiket egy éleshez nagyon hasonló szituációban hogyan tudják alkalmazni – közölte Óberling József, az ORFK Rendészeti Főigazgatóság közlekedésrendészeti főosztályvezetője.
A M6-os autópálya az egyetlen, ahol alagutakat építettek. Tolna megyei szakaszán három, a Baranyain egy ilyen műtárgy van. „Az autópálya szakasz 2010 március végi megnyitása óta hasonló mérvű beavatkozásra nem került sor, mindösszesen kettő személyi sérülés nélküli baleset történt az alagutak vonatkozásában” – árulta el Szemeti Gábor, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. cégvezetője.
Az alagutakba a legmodernebb biztonsági berendezéseket építették be. „Európában is a legbiztonságosabb alagutakhoz tartozik ez a szakasz, hiszen minden olyan aktív és passzív tűzvédelmi berendezés, amelyet valaha is és valahol beépítettek, az itt beépítésre került” – mondta Bérczi László országos tűzoltósági főfelügyelő.
Magyarországon ez volt az első olyan alagútbiztonsági gyakorlat, amelyet üzemelő autópályán tartottak.