A forgatókönyv szerint az autóúton keresztbe fordult egy veszélyes anyagot szállító tartálykocsi, amelyben három személyautó belerohant. A riasztás több halottról és súlyos sérültről szólt, a kamion rakománya pedig szivárogni kezdett. A katasztrófavédelem és az Állami Autópálya Kezelő munkatársai a mentőkkel és a rendőrökkel az összehangolt mentést gyakorolták. Ezt az útszakasz ugyanis még nem ismerik.
A kamionok és tartálykocsik az M0-snak ezen a szakaszán tömegével közlekednek majd, ezért Magyarországon itt építettek először olyan betonelemeket a két pályatest közé, amelyek megakadályozzák, hogy a nehézgépjárművek áttörjenek az ellentétes oldalra.
„81 centiméter magasak, másfél tonna nehézségűek, és egy acélrúddal, valamint acéllemezekkel vannak egymáshoz rögzítve – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. – Ez kifejezetten ezen a szakaszon jellemző, más részeken inkább szalagkorlátokat használunk, de itt a nagy nehézgépjármű-forgalom miatt indokolt” – tette hozzá Loppert Dániel.
Az autóút hat és fél kilométeres szakaszát augusztus végén adják majd át, ezzel teljes lesz az M0-s keleti és déli szektora.