A több millió kilométert futott, negyvenéves szerelvényeket, amelyek a 3-as metró vonalán közlekednek, minden éjszaka átvizsgálják, és az alagutakban is dolgoznak már, a kritikus állapotban lévő sínpárokat javítják.
A 3-as metró felújításához a kormány egy hónapja ígért segítséget. „A kormány együttműködik a 3-as metró felújításának kérdésében, mert legfontosabb az utasok biztonsága. A kormány és a főváros elkötelezett a 3-as metró felújítása mellett, ezért döntött arról, hogy engedélyezi a hitelfelvételt a főváros részére. A kormánydöntés részleteiről szóló határozat a héten jelenik meg a Magyar Közlönyben – jelentette ki Kurucz Éva kormányszóvivő.
„A mai, vagy legkésőbb holnapi kormányhatározatból levonhatják azt a konzekvenciát, hogy a kormány és a jelenlegi városvezetés egyetértésre tud jutni egymással, a forrásokért mindig harcoltak és mindig harcolni fognak” – mondta a főpolgármester, aki szerint a metrókocsik felújítására 60-65 milliárdos hitelt vehet fel a főváros. „Az az alapkérdés, hogy a szerelvényeket felújítsuk, vagy pedig új szerelvények érkeznek. Ez az alapkérdés eldőlt, aminek nem kevesebb a pozitív következménye, mint az, hogy kiírhatjuk a felújításra a kivitelezési tendert, ezzel óriási lépést teszünk a 3-as metró komplett felújítása, de elsősorban a balesetmentes közlekedés biztosítása érdekében” – tette hozzá Tarlós István.
A tervek szerint a vonal öt év múlva – 2019-re – újul meg teljesen, de a legkritikusabb szakaszok már 2016-ra elkészülhetnek. „2016-ig, de valószínűleg 2015 végéig a szerelvények felújítása teljes mértékben megtörténik. 2016 végére amit ígérek, az az infrastruktúra kritikus szakaszainak maradéktalan és teljes felújítása, ahova a nemkritikus szakaszokat, tehát a 17 kilométeres pálya egészét és a biztonsági berendezéseket az állomásokkal együtt odaértjük. Ez valamivel hosszabb nóta, ez 2018, inkább 2019, de 2016 végére teljes biztonsággal lehet a 3-as metrón közlekedni” – zárta gondolatait Tarlós István.
A főpolgármester azt mondta: a szerelvények felújítását azért tudják saját hitelfelvétellel megoldani, mert a kormány átvállalta Budapest korábbi vezetése alatt felhalmozott adósságát. Az csak később derül ki, hogy a beruházáshoz uniós forrást is felhasználhat -e a főváros.
Falus Ferenc közleményben reagált a jelenlegi városvezető szavaira: a baloldal közös főpolgármester-jelöltje szerint Tarlós István a fővárosiak életét kockáztatja, és arra szólította fel a főpolgármestert, hogy érje el a kormánynál, hogy a 3-as metróvonal felújítása legalább részben uniós forrásból valósuljon meg.